Inlägg från: CiaLia |Visa alla inlägg
  • CiaLia

Augusti 2011 - del 2

Vi gifter oss den 3 sep så det är nästan aug kan man väl säga. Jag börjar få lite panik över att min blivande inte har tagit tag i sina kläder....var igår å provade kostymer från Boss, Tiger å Hugo å massa men han är så jä'la kräsen...värre än alla tjejer här på BT haha..min klänning bör komma 10 juli har Milly lovat. Shit va nervös man e över hur den ska se ut....

Har lite svårt men att ta tag i viselprogram och festprogram men har förstått att det kan vara bra att börja med sånt i god tid, speciellt gästpresentationer som vi vill ha....80 pers tar väl sin lilla tid. Har gjort klart 5 , bara 75 kvar...

ca 60 av 84 har tackat ja, sista osa dagen är 1 juli. De flesta svaren vi väntar på borde vara ja men man vet ju aldrig.  

• CiaLia

förresten, tycker ni det är knäppt att köra sin egen bil från kyrkan till festlokalen? Vi har en rätt snygg bil som man kan cabba ner...det är förståss ingen Ferrari el så men tänkte att man kunde skippa den utgiften att hyra transport...el kommer folk tycka att man e snål?

• CiaLia

oj vilken stor bild det blev, men kan man köra en sån här från kyrkan till festen?

• CiaLia
    20110820 skrev 2011-07-08 20:56:22 följande:
    Igår var vi på valslektion. Ingen av oss hade varit i närheten av att dansa vals förut men efter 2 timmar satt grunden och nu gäller det bara att fortsätta öva, öva och öva innan bröllopet så blir det nog bra. Nackdelen är att jag idag har sån jäkla träningsvärk i höfterna (!!), vaggar liksom fram. Imorgon ska jag på möhippa, dock inte min egen, den kommer nog tids nog
    å hur mycket fick ni ut av er valslektion? Vi har lärt oss grunderna hemma med en video, kan typ dansa runt i rummet i takt och får nog med lite övning till en snurr snart. 

Men frågan är om man ska ta en privatlektion också för att finslipa det hela...el bara be mor å far ta en titt om det ser ok ut...ar ingen aning, men vill bara inte köra en tryckare, tycker ju det är så tråkigt..... 
  • CiaLia

ojoj kära nån men är konstens alla regler så viktiga att kunna? Vi bor nämligen utomlands fram till 3 veckor innan bröllopet så är inte så lätt att ta lektioner på tyska (lär väl iof gå att hitta nåt på eng också)

räcker det att kunna virvla runt lite i salen utan konstens alla regler? har aldrig dansat vals förut men är rätt bra på bugg så vet ju hur man rör sig å så...men det ska ju förståss se vackert ut 

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2