Augusti 2011 - del 2
Hoppar också in i tråden om det ingen som protesterar
Kom på att om fyra dagar är det endast fyra månader till vår vigsel den 6 augusti.
Hoppar också in i tråden om det ingen som protesterar
Kom på att om fyra dagar är det endast fyra månader till vår vigsel den 6 augusti.
MB ska byta namn tills in mammas flicknamn. Blanketten är utskriven, påskriven, nerlagd i kuvert som är igenklistrad, frankerad och adresserad. Men det känns så himla nervöst att skicka iväg den! Faktiskt är det jag som är nervös inte han. Jag har i över 6 år tänkt att när jag gifter mig ska det vara hans nuvarande efternamn som sägs vid "tager du...". Men det får man ju inte när han har bytt namn, så klart. Han tror att vi hinner vänja oss vid nya efternamnet och att det inte blir några problem. Det är säkert sant och jag känner mig löjlig ^^ Men när hans namnprövning gått igenom ska vi också skicka in hindersprövning och efternamnsblanketten. Den brukar ta ca 2 v vad jag förstår, men vi gör de nog under våren så slipper vi tänka på det sedan
Vi gifter oss 6 aug.
I lördags (11 juni) blev jag kidnappad för möhippa, mycket oväntat och jätterolig överraskning! Inte ett dugg beredd så tog ett tag innan det sjönk in
Prästen ringde mig förra veckan och vi bokade en vigselsamtal söndagen den 26 juni pga semester och konfirmandläger osv.
Vi har några som inte osat. De kontaktar vi på olika sätt. Om vi ses påpekar vi det och för någon timme sedan skickade vi ett fb-mail till BMs farbror som inte osat för sig och sin familj (5 pers). Tycker det är rätt dåligt at tinte ha osat 17 dagar efter osat gick ut... Snacka om att glömma bort det.
För övrigt hade vi en jättebra bröllopsdag den 6e. Det regnade när jag åkte hem från frisören men det övergick i duggregn under fotograferingen och sedan sprack det upp- vilket var tur då festen hölls utomhus. Jag kände mig som, och fick höra att jag såg ut som, en prinsessa. En kommentar som värmde var svägerskans brittiske pojkvän som sa "you look absolutely stunning. Some brides tries to much but you look perfect". Maten var jättegod, vi hade buffé som våra föräldrar lagat. Tårtan var nog den godaste jag ätit. Vi hade bytt ut lite ingredienser i konditoriets orginalutbud så hade ingen aning om det skulle bli som vi ville. Men den blev så god! Vi köpte 100 bitar på 70 personer och bitarna var storleksmässigt rejält tilltagna (två tårtställningar, en med 5 våningar och en med 2). Den tog slut. Vi fick en bröllopsnatt på ett hotell i stan av några släktingar till mig så tog taxi dit vid 23.30-tiden.
Åkte på bröllopsresa på söndagskvällen till Rhodos och blev ett par dagar innan bröllopet uppgraderade till femstjärnigt hotell pga att vårt bokade (fyrstjärnigt) hade strul. Fick tillbaka pengar och annan ersättning och kom undan med en resa som skulle kostat mer än dubbelt av det vi betalade. Resan var kanon och vi såg ett par moln en dag men annars sol från klar himmel, 30+ grader och en ständig bris. I övrigt älskar vi Egeiska havet! Kom hem i måndags och öppnade presenterna som alla var över förväntan. Herregud så underbara nära och kära vi har.
Vi har helt enkelt haft det perfekt. Grattis till er som hunnit bli gifta och hoppas era bröllop var som ni önskat!