Mirjami skrev 2011-08-18 10:40:29 följande:
Jag kan bara påpeka nu när mitt bröllop är över att det blev perfekt trots att en hel del var totalt tokigt!
Vi fick ändra flera bordsplaceringar precis innan festprogrammet gick till tryck. Jag ändrade placeringarna och platserna i beskrivningarna av gästerna. MEN jag hade glömt att när det står tex: Brudens mor, gift med 10 och jag flyttade 10, ändrade HANS info men inte min mors så... Ja, och så var det för flera. Det gick som svallvågor genom programmet! Men oj vad folk hade roligt åt denna totala förvirring. Folk var gifta med totala främlingar eller gamla vänner. Två par jag skrivit var förlovade fick lov att vara det just den kvällen trots att det inte ens kommit på tal dem själva emellan (min kusin och min ene bror, bra koll va?).
Sen hade jag kipoerat text från nätet (bröllopets ABC) och glömt ändra till vår personliga text. Så vi ska tydligen på bröllopsresa till Barcelona! Det visste vi inte ens själva!
Tårtan hade jag och gubben (och vår dotter) matkrig med! Först blev gästerna chockade, men sen skrattade alla hjärtligt.
Vädret var underbart hela dagen och jag lyckades lifta med en Roadster som åkte förbi när vi fotade, TJOHOOO!!!
Vi tog många humorbilder (gubben under kjolen med tummarna upp, att gubben hängde ut genom limons fönster och manade på mig som puttade limon i uppförsbacke, barnen i bakluckan på limon också manande mig som "puttade", jag som slängde ner gubben i en kyss och massa massa mer)
Vi hade glömt all packning till hotellet så när vi hade lite tid över innan toastparets spex i lokalen var klart medan vi cruisade fick ta limon hem till vårt bostadsområde och hämta packningen. Kan lova att grannarna höll på att smälla av, ha ha ha!
På hotellet fick vi inte i nyckeln i den där prylen som gör att man kan tända. Två virriga, alkoholpåverkade knasputtar som står och dividerar "hit, vänd, nej så, men NEJ, jo precis, men VAFF*N!!!" Så vi la oss i mörkret, ha ha ha...
Ja, trots tokerier, knas och lite fiasko runt omkring vill jag inte ändra på en sekund. Dagen var PERFEKT!!!
Tänk på det, att det BLIR perfekt även om det blir fel.
Ha ha vad härligt att höra ändå.
Har tänkt på det där du skriver om festprogram. Har också flyttat runt på folk och ska verkligen gå igenom alla siffror noga noga. :)
Era bilder låter ju hur kul som helst. :) Vi ska också ta lite humorbilder.
Ska absolut ta med dina tänkvärda avslutande ord. :)