Augusti 2011 - del 2
Ska göra klart våra i helgen sen skickas de nog om en vecka eller två
Ska göra klart våra i helgen sen skickas de nog om en vecka eller två
Idag ska våra gäster ha fått sina inbjudningar, jag la dem på lådan igår. 20 månaders hemlighetsmakeri är över för vår del, nu kan vi äntligen vara offentliga och prata öppet om vårt stundande bröllop
Vad är det förresten för villkor som ändrats? Inget ni kan acceptera?
Gaaaaah, nu är jag sjukt stressad!
Vi ska ansöka om nytt efternamn i samband med vår vigsel hade vi tänkt då vi båda har tråkiga -sson namn. Vi har väntat med att ansöka eftersom vi vill att namnbytet går igenom i samband med vigseln. Men först nu har jag fattat att vi inte kan ansöka om hindersprövning innan namnbytena gått igenom!! Nu blev det ruskigt bråttom att få iväg ansökan och bara en av oss kommer att ansöka om nytt namn så får den andra byta vid vigseln.
Nu gäller det bara att hålla tummarna för att ansökan om vårt önskade namn går igenom och att allting går snabbt och smidigt. Hur lång tid tar det att få igenom hindersprövningen? Och vad händer om vi inte hinner få iväg den och få den godkänd, får vi inte gifta oss då?! Det vore ju katastrof!!!!!
Nu har jag varit i kontakt med både PRV och Skatteverket och känner mig betydligt lugnare! Ansökan om att jag ska byta efternamn ligger på lådan och pengarna är inbetalda, nu håller vi tummarna för att namnet går igenom.
Hindersprövning kan man tydligen söka i gammalt namn, vi behöver bara med hjälp av legitimation visa att personnumret stämmer. Tror dock att vi ska ha lite is i magen och vänta till i slutet av juli att söka hindersprövning med hopp om att namnbytet då är klart.