Inlägg från: labbalabba |Visa alla inlägg
  • labbalabba

Augusti 2011 - del 2

SnartFruSir skrev 2011-06-20 13:23:39 följande:
    Vad underbart för er! Grattis!!!
    Min mamma, som för övrigt hejar på som tusan för att få bli mormor, har sagt att "men det är ingen fara om du skulle bli gravid nu, det är först efter 3:e månaden det börjar märkas ordentligt". Men det är ju så individuellt, med barn som ligger långt fram eller bak (bästa kompisen fick just barn så lite insatt är man väl). Om du har snörning i klänningen så är det nog inga problem, men gå till en sömmerska annars och hör dig för. Du är garanterat inte den första som haft detta angenäma problem. :) Grattis igen!
    tack! ja det kanske är bäst att kolla med sömmerskan, man vill ju se smal o fin ut på sin bröllopsdag men det är ju synd om man syr in klänningen så mkt att man inte får plats när det väl gäller :) 
  • labbalabba
    Summer loving skrev 2011-06-20 15:45:02 följande:
    Först och främst GRATTIS till bebisen i magen, så fantastiskt roligt!
    Ja det där med växandet av magen är ju så individuellt. Jag har fått mage tidigt men har inte blivit så enorm mot slutet. Däremot har jag ju nästintill kräkt mig igenom 2 hela graviditeter så det hade nog varit mitt största dilemma om jag varit gravid i v. 14 på bröllopet Se till och småät mycket den dagen! Kan ju dela med mig av mina magbilder från mina gravidteter

Graviditet nr. 1 (dagen då jag plussade vs. grav.v.15)

Graviditet nr .2 (dagen då jag plussade vs. grav.v. 16)

Lycka till med gravidtet och bebis...det är en underbar tid ni har framför er!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    tack! vad ni är söta alla! ja jag är hur glad som helst verkligen men nu kommer utmaningen att ta sig igenom en alkoholfri midsommar utan att någon misstänker något... det kommer aldrig att gå! men men :)

Vi träffade prästen idag, hon är hur söt som helst, känns superbra! vi hade inte funderat så mkt på vilka löften vi skulle välja men jag är nog mer för de egna löftena, alltså inte skriva egna utan läsa själva... det känns på något sätt lite mer personligt.. men min m2b kände sig lite nervös när vi pratade om det så vi har inte riktigt bestämt oss än.. men tycker att det är så fint när man säger "Jag vill..."
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 10:47:01 följande:
    Vi träffade kantorn igår. En riktigt flummig liten tant som pratade för sig själv, spelade i högklackat och brände av truddelutt på truddelutt. Men det kändes faktiskt jättebra, så nu är faktiskt hela vigselprogrammet färdigt. Skickar det till tryckeriet imorgon, härligt!

Vi var även i vår festlokal och provmöblerade igår. Tur var väl det för sätt 1, 2 och 3 fungerade inte. Tillslut hittade vi sätt nr 4 och då föll alla bitar på plats.

Tror det var Skumboll och jag som pratade lite drinkar, men jag har totalt glömt bort att säga vad vi valde:
    Rasberry Daiquiri
    Appletini
    Mojito
    Rom & Cola
    Gin & Tonic

Kan också tillägga att jag skjutit upp min mens med både Celeste 28 och Yasmin 28 och det har funkat fint varje gång - och då har jag gjort det ett 20-tal gånger under de 10 år jag ätit p-piller. Ser dokc väldigt mycket fram emot att sluta med p-piller efter bröllopsresan :)
    vi har också funderat en massa på drinkar, ska ni ha en professionell bartender? vi känner att det behöver vara ganska så enkla drinkar eftersom det är min kompis lillasyster som ska stå i baren och det kommer troligtvis inte finnas tillgång på allt för mkt plats.... du har inte lust att dela med dig av recepten på drinkarna??? inte rom o cola eller gin o tonic då såklart men de andra :)

vi har också funderat på en galet god drink med vodka, malibu och ananasjuice, vet inte vad den heter men den är väldigt lätt och väldigt god iaf :)
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 12:02:16 följande:
    Självklart :D Jag är allergisk mot ananas och kiwi, så därför är det inget åt det hållet med på vår lista. Vi ska ha 2 bartendrar som båda är utbildade. Annars hade mojiton rykt, men daiqurin är inte speciellt svår:

Rasberry daiquri: Ljus rom (4 eller 6 cl beroende på styrka), 1 tsk sockerlag, 1 dl frysta hallon (eller 15 tinade + 5 isbitar) och 1 pressad lime. Kör allt i en mixer och servera antingen i martiniglas eller "ölglas".

Mojito: Ljus rom (4 el 6 cl beroende på styrka), Två kvistar färsk mynta (10-12 blad), 2 tsk rörsocker alt 2 tsk sockerlag, 1/2 pressad lime och sprite/sodavatten som ni fyller upp restan av glaset med ("ölglas eller annat högre glas), isbitar. Använd en mortel till att muddla myntan och klyftad lime. Häll i socker + rom. Fyll upp ett högt glas med sodavatten och lägg i isbitar.

Appletini: Vodka (2 el 4 cl beroende på styrka), 2 cl äpplejuice,  1 tsk sockerlag (behövs bara om man har färskpressad eller surare äpplejuice), 1/2 pressad lime. Det går ju att öka med en enhet på alla ingredienser, beroende på glasen, men annars är det bara att blanda allt i en shaker och häll upp i ett martiniglas.

Sedan vet jag inte om bartendrarna har något superknep, men detta är så vi själva gör :)
    tack!
  • labbalabba
    plin skrev 2011-06-22 11:42:31 följande:
    Rom + malibu + ananasjuice = pina colada!
    haha okej :)
  • labbalabba
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 18:54:37 följande:
    bruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
    Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har det
    Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
    mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
    Tack och lov har man ett bröllop att se framemot  Skrattande 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    ja bröllopsplanering är ett väldigt bra sätt att tänka på annat :) hoppas att ni kan få en ny liten knodd när ni känner er mer redo!
  • labbalabba

såg att vi är uppe i 1000 inlägg nu =) tänkte fira detta med att lägga upp min klänning som jag äntligen har hittat en bild på :) (köpte den redan i november)

• labbalabba
    Summer loving skrev 2011-06-22 22:58:39 följande:
    Fiiiiiiiiiiiin!!!! Gillar hur den veckar sig!!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    vecken gör att den är galet smickrande för figuren också kan jag säga =)
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-23 10:43:59 följande:
    Jag måste bara säga hur mycket jag tycker om alla ni Augustibrudar. Ni är så öppna och vågar prata om sådant som både är svårt och alldeles underbart. Jag känner värme och kärlek över denna lilla tråd och ni som är med och skriver i den och är jätteglad att just ni är med och kvittrar om den stora dagen och allt runtomkring.

Dagens stora nyhet från min sida är att tärnklänningarna jag köpt på e-bay verkar vara framme i Göteborg. Tror knappast DHL är snabba nog att hinna räkna tull och moms innan dagen är slut, men då borde jag ha klänningarna här i nästa vecka i alla fall! :)

Jag har även defintivtbokat tårtan och gjort upp logistiken runt den, meddelat frisören hur många vi blir som ska göras i ordning och slutligen meddelat sminktjejen hur många vi blir där med.

Nu sitter jag och filar på vigselprogrammet som är i det närmsta färdigt och på söndag tar jag om min blivande båten till Kiel - och sedan kan vi bocka av alkoholinköp på vår lista.

Jag lär skriva mer idag, men stor Midsommarkram till er alla!
    shit vad ni ligger i! =) vi har som alltid massor kvar att göra men igår beställde vi ringarna iaf! jag ska göra om min förlovningsring eftersom den är lite bred o så ska guldsmeden tillverka en annan som kommer att passa ihop med min vigselring som kommer vara en enstensring med min mammas diamant! känns hur bra som helst! ska hämta förlovningsringen om en vecka och vigselringen en vecka innan bröllopet..
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-23 11:51:28 följande:
    Åh, låter som att ringen/-arna kommer bli helt underbara. Ja, förstår att jag (vi) kanske uppfattas som aningen speedade, men vi tar inte semester fören 15 augusti, och då får vi försöka göra så mycket som möjligt på helger och kvällar. Hela juli är väl typ redan uppbokat för vår del, så det är lite nu eller aldrig helt enkelt.. :)
    haha jag är mest imponerad! när vi säger att vi ska fixa en massa saker (som denna veckan när vi har haft semester) så brukar vi göra en sak ungefär :) vi är inte världens mest handlingskraftiga och min m2b tror ju dessutom att det typ inte är något att fixa :p 

men nu tar vi iaf en bröllopspaus med att åka till brännö med massa kompisar över midsommar! hoppas att ni får det fantastiskt allihopa! jag är mest bekymrad över hur jag ska kunna dölja för min supernyfikna svägerska att jag är gravid, men det är ju egentligen ett ganska så angenämt bekymmer :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2