Inlägg från: bruden |Visa alla inlägg
  • bruden

Augusti 2011 - del 2

Beautiful Disaster skrev 2011-06-21 23:28:00 följande:
    OT: Snälla jag behöver råd! Hade min mens förra veckan i 2-3 dagar, brukar ha 5-7 dagar. Nu två dagar i rad har jag känt "fladder" i magen, samt en konstig känsla :-S Mina bröst ser ut som om dom ska explodera, som om de bara blir större och större. Nu är jag orolig att jag kanske, trots mens, är med barn..

Någon som varit med om något liknande? 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Det finns ju risker och har du haft oskyddat sex är det ju en övervägande risk. Bara för att man får mens betyder det inte att man inte är gravid. Ta ett test om npn vecka, visar det negativt så gå till en barnmorska och begär ett blodprov.
    Lycka till!
  • bruden
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 09:50:12 följande:
    Tog ett test imorse, typ testlagrets tror det blev spökstreck, så ska köpa ett riktigt test idag. Tack!
    Vis av erfarenhet så är Testlagrets tester inte att lita på. Jag körde Clearblue och nu finns det dessutom med indikator på hur lång tid man varit gravid
  • bruden
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 15:33:47 följande:
    Köpte Clear Blues graviditetstest på Apoteket, det visade negativt!
    Känner mig hemskt, men jag pustar ut, känns skönt.
    Vore för tidigt med ett plus nu, knappt ett halvår efter min lillprins <3 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
  • bruden

Jag var såklart överlycklig med plusset så tätt inpå men visst, jag ska erkänna att jag blev smått förvånad också. Många har sagt attd et blir för jobbigt, tufft, ensamt osv. men jag kan med facit i hand säga att det har varit raka motsatsen
    Slänger iväg en hiskeligt massa gravidbaciller till dig Pinkgrape  

• bruden

InDesign är det bästa och då tillsammans med Illustrator

Pinkgrape skrev 2011-06-29 15:10:17 följande:
    Fick min efterlängtade TREDJE klänning idag. Passar inte alls. Bad om snörning, dubbel och trippelkollade med säljaren så jag skulle få det. Icket, den kom idag, med dragkedja.

Jag har ingen klänning till bröllopet. Jättekul.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    WHAT????? Finns det möjlighet att få ordning på den? Uff, nu blev jag ledsen för din skull
  • bruden
    SnartFruSir skrev 2011-06-29 16:11:26 följande:
    Tror jag fått båda, för det var på 8 gb.. *hoppas*
    Våra vigselprogram är helt färdiga, men kanske ska se vad man kan åstadkomma i dessa program istället :D
    De är ganska enkla men grymt bra. Finns inget bättre om man ska göra något snyggt (säger jag som är grafiker...)
  • bruden
    Skumboll skrev 2011-06-29 17:13:15 följande:
    Vad roligt, jag jobbar också som grafiker!
    Trevligt Är du formgivare eller inom media? Själv är jag utbildare i design men har min karriär inom media (tidning) innan jag blev lärare. Superkul jobb!
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 20:39:32 följande:
    De ska skicka en ny klänning, som är rätt och jag ska ha den inom två veckor har de lovat. Jag får dessutom behålla denna som blev fel. Kommer det ingen ny klänning eller om den också är fel, så kommer jag gulla med min "mormor" och se ifall hon kan fixa snörning på denna klänningen.

Tycker dock att det inte är mer än rätt att de fixar till sitt misstag.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Men vaddå "om den också är fel"?? De ska fan i mig rätta till det KORREKT! Vem har du köpt av?
  • bruden

Tyvärr har jag dålig erfarenhet av bröllop med fritt dricka. Det har spårat ur vilket har gjort allt bara så tråkigt. Jag vill ha det städat och trevligt så den som vill supa får göra det på egen bekostnad efter middagen.

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2