Augusti 2011 - del 2
Jag har punkterna välkommen, hålltider, meny, bordsplacering, presentationer, våra stjärntecken och hur vi passar ihop, quiz, ordningsregler, statistik, sagt av barn, en ordlista och tack.
av gästerna är kvinnor
av gästerna är män
av gästerna är över 30 år
av gästerna är vän till brudparet
av gästerna är släkt med brudparet
av gästerna är kusiner till någon i brudparet
av gästerna har gått i skolan med någon i brudparet
av gästerna har ett -sson efternamn
av gästerna går i skolan
av gästerna är gifta
av gästerna är föräldrar
av gästerna spelar golf
av gästerna har fiskat med brudgummen
av gästerna har bestigit kebnekaise
av gästerna har åkt över 10 mil för bröllopet
av gästerna har husvagn/husbil
av gästerna kör volvo
av gästerna har båt
av gästerna är pensionärer
av gästerna bor i samma kommun som brudparet
av gästerna arbetar med barn
av gästerna är kaffedrickare
Vi kör också med korv med bröd, jättegott på natten tycker vi. Solnakorv blir det för oss.
Bra, att jag såg att någon skulle lämna in ringarna för gravering, dt hade jag glömt!
Helgplanerna är att fira min sambos födelsedag. Han har redan fyllt och ska få en övernattning i herrgårdsmiljö med god mat tillsammans med mig. På söndag är det vår ettåriga förlovningsdag så då ska vi fira det. Sen börjar min sista arbetsvecka innan semestern och vi ska försöka få festhäftet klart under den veckan.
Vi har en lista (eller rättare last flera listor t.ex. inköpslista, att-göra lista, dekoreringslistar, instruktioner till personal, körschema, tidsplaneringslista). Hon vi bokade lokalen av blev riktigt imponerad . Bra med listor, men man måste kolla av och pricka av lite oftare än vi gjort hittills. Just nu är det bara en sak som gäller och det är att få klänningen gjord. Sen är det lite stressigt med festhäftena också, vi måste få dem klara för att skicka iväg dem för tryck.
På måndag har vi (jag) bestämt att vi ska sätta oss ner och gå igenom vad som är kvar och pricka av det som är klart. Den stora grejen är att sy klart klänningen och lämna in ringar för omrodering och gravyr. Sen är det mycket att skriva klart inköpslistor på mat och dryck så att allt är beräknat och sen festprogrammet och bordsplaceringen. Sen är det mest smådetaljer men som måste till för att allt ska funka och som är rätt så många. Så det är skönt att vi har en avsatt dag för att gå igenom allt på,
Sen åker vi på en kryssning till Helsingfors och kopplar av lite. Då ska vi röja i hytten så att vi kan träna lite vals (hinner aldrig med det på kvällarna hemma) och på torsdag är det dags för vår första lektion i tango.
Idag har vi haft en avstämningsplanering tillsammans. Det var väldigt bra, men det tog tid. Jag är van att hålla på med planeringar på jobbet men sambon brukar jobba mer med kroppen, så han råkade somna till ett tag .
Nu har vi i all fall mycket bättre koll på allt som är kvar att göra.