Augusti 2011 - del 2
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
Lite uppdateringar härifrån också
Nu är klänningen beställd, tärnor, bestmen´s och toastmasters är informerade och snart ska inbjudningarna göras klara. Min m2b har sin smoking klar sedan innan - den sitter hur bra som helst! Bandet blir förhoppningsvis bokat i veckan.
Jag har haft en bild av hur inbjudningarna ska se ut och letat papper för fullt. Tog en sväng in på panduro och i inspirationshyllan fanns inbjudan som jag haft i huvudet
Det jobbiga med att vänta med att skicka ut inbjudningarna är att gästlistan växer. Vår började på 95 och har nu ökat till 115 Vi har löst problemet med semestertider genom att tala om för de som ska komma när bröllopet är och att vi önskar att de kommer, så alla utom 10 vet nu datum och tid.
Håller med många här att det kan vara lite stressande att se hur det går framåt för alla, men jag känner samtidigt att det löser sig, om de stora bitarna som kyrka och lokal är fixat så löser sig nog resten, det krävs bara mer eller mindre jobb sista månaderna
Jag har beställt klänningar. Ja, två stycken faktiskt.
Däremot så måste jag försöka hitta någon som kan fixa hår och make. Min tänkta frissa kände sig inte alls säker på den frisyr jag vill ha och jag vill inte sitta där och känna mig missnöjd så nu är jag på jakt efter någon ny.
Någon som har tips på salong eller någon frilansande kring stockholm?? Alla jag har kontaktat är redan bokade så jag behöver verkligen hjälp....
Fröken T, vilket tryckeri blev det?
här är en till augustibrud =D
Kommer nig mest hålla koll för lite idéer här, så kul att läsa hur det går för alla =)
För oss rullar det på ganska bra. Började tillverka inbjudningarna igår men de inte vår hemsida (med mer info) eller önskelista är klara får vi nog vänta lite med att skicka ut dem. Men då vi kommer ha många tyska gäster måste de ut snart.
Klänning och frack är köpta och tärnklännignarna är bestämda men inte beställda. skor och slöja är med köpt men är inte riktigt nöjd med slöjan =( funderar på att sälja den och köpa en ny.. Får se hur jag gör. Funderar på om jag vill ha en lång slöja istället...
Hur långt har ni kommit med tårtplanerna?
Låter som en jättegod tårta. Fin också. Var kommer den ifrån?
fixat:
kyrka
fest lokal
hår & make
brudklänning
kläder åt karln
ring
gästlista