-
Här blir det också Tysklandsresa på tisdag!!!!plin skrev 2011-06-18 11:54:57 följande:Ah, mardrömmar om bröllopet! det har jag också börjat få sådär kul! fast senaste drömmen var rättrolig och ingen riktig mardröm. Vi var i tyskland o skulle handla dricka (åker dit på tisdag i verkligheten) men vi glömde köpa drickan på grund av att de hade så billiga ridkläder där.
-
Vi gifter oss den 6 augusti och har OSA till 1 juli. Känns lagom med tid, men visst börjar jag känna av lite bröllopsstress då och då.
I måndags träffade vi vår bröllopsfotograf och diskuterade vad för slags bilder vi önskar osv. Känns skönt att ha träffat henne innan, jätte mysig tjej som jag tror vi kommer kunna känna oss väldigt avslappnad med. Nu ska vi bara utse en vacker plats att fotograferas på och tänka ut en plan B ifall det skulle störtregna.
I onsdags smög jag ner i brudklänningen och trädde ner fötterna i skorna.....kändes fantastiskt.
I torsdags hämtade jag ett gäng nystrukna linneservetter som jag hyrt av stället vi ska ha festen på. Ska vika och fixa med de redan nu i början på juli hade jag tänk och sedan lägga ner dem i en plastad kartonglåda. Allt som kan göras tidigare försöker jag få gjort. Vet att det ändå kommer bli mycket de sista dagarna. Får ni tillgång till lokalen dagen innan eller samma dag? Hur löser ni det med bordsdekoration, dukning osv?
Vi ska träffa prästen för vigselsamtal den 8 juli.
Igår fick vi hem 4 provtårtor med åtta olika fyllningar och 4 olika innerspackel/krämer så det blev rena tårtfesten hemma och vi har nu hittat vår vinnare! Känns skönt att ha det klart!
Ser att några blivit hippade här inne. Vad roligt!!!!! Jag och sambon har på känn att något snart är på gång då det tisslas och tasslas lite här och var...och jag är (dessvärre ) ruskigt bra på att kunna finna minsta lilla tecken på att saker och ting är på G. Mina vänner brukar alltid klaga på att jag är så svår att överraska! Vi får väl se om min känsla är rätt.
Känner att jag snart måste börja sätta fart med festprogrammet/häftet!
48 dagar kvar........
http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogspot.com/
-
ABSOLUT!!! Strålande fin!!!!CiaLia skrev 2011-06-19 14:38:26 följande:
oj vilken stor bild det blev, men kan man köra en sån här från kyrkan till festen?
-
Först och främst GRATTIS till bebisen i magen, så fantastiskt roligt!labbalabba skrev 2011-06-19 18:25:21 följande:jag har precis upptäckt att jag är gravid (har försökt så länge att jag inte alls trodde att det skulle gå...) så nu måste vi tänka om lite känns det som.. måste framför allt hitta goda alkoholfria drycker :) å så kan jag nog inte så in min klänning så mkt som jag hade tänkt.. jag kommer vara ungefär i 14e veckan när vi gifter oss, är det någon som har koll på ungefär hur mkt magen växer tills dess?? det är första barnet... o ska man räkna med att brösten växer också?? får väl säga hejdå till min fina gördel som jag har köpt ;)
Ja det där med växandet av magen är ju så individuellt. Jag har fått mage tidigt men har inte blivit så enorm mot slutet. Däremot har jag ju nästintill kräkt mig igenom 2 hela graviditeter så det hade nog varit mitt största dilemma om jag varit gravid i v. 14 på bröllopet Se till och småät mycket den dagen! Kan ju dela med mig av mina magbilder från mina gravidteter
Graviditet nr. 1 (dagen då jag plussade vs. grav.v.15)
Graviditet nr .2 (dagen då jag plussade vs. grav.v. 16)
Lycka till med gravidtet och bebis...det är en underbar tid ni har framför er!!! -
Jag vill bara beklaga att ni inte fick ha er Elliot kvar här på jorden. Har tittat in på din blogg, verkligen jätte fin. Jag önskar er ALL LYCKA med att få ett litet syskon till Elliot när ni snart öppnar bebisverkstaden igen. Våra allra bästa och närmaste vänner förlorade sin son i magen för bara 3 veckor sedan och jag börjar fortfarande gråta så fort jag tänker på allt de genomlevt den senaste månaden eftersom vi stått den som nära i allt detta som hänt. Vill bara sända dig en kram!Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 18:54:37 följande:Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har detbruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
Tack och lov har man ett bröllop att se framemot -
Fiiiiiiiiiiiin!!!! Gillar hur den veckar sig!!!!labbalabba skrev 2011-06-22 21:37:36 följande:såg att vi är uppe i 1000 inlägg nu =) tänkte fira detta med att lägga upp min klänning som jag äntligen har hittat en bild på :) (köpte den redan i november)
-
Det var det märkligaste jag hört!!! Det ska då minsann inte vara några problem med 2 solosånger. Jag är själv solist och körsångare (kyrkokör dessutom) och har sjungit på en hel del bröllop och tidigare arbetat på församlingsgård och har då aldrig hört något sådant. Upplägget brukar kunna vara ganska så fritt när det kommer till musik, sång, diktläsning osv.20110820 skrev 2011-06-23 20:38:22 följande:Vi träffade vår präst idag, nybliven präst kanske ska tilläggas. Vi fick svårt att få igenom att vi skulle ha två solosånger. Han menade att en vigsel består av tre psalmer där man kan byta ut max en. Vi hade ju tänkt att ha två solosånger och två psalmer. Han meddelade att han var tvungen att kolla med sin kyrkoherde om man kunde göra så men tack och lov fattade han ett eget beslut och vi får våra två solosånger. Vi har sedan tidigare träffat kantorn och meddelat låtar och han sa ingenting om att vi inte skulle få ha två solosånger.
Hur kommer ni att ha det? Fick ni problem med prästen angående detta?
Nu vet jag inte om det blir en eller två solosånger för vår del. Men sen kommer det ändå tillkomma psalmer + 2 sånger framförda av kören som blir in och utmarch. Vår präst ser gärna att vi fyller på med mycket musik. -
Vad unikt och häftigt. Blir nog läckert till klänning!Pinkgrape skrev 2011-06-23 19:45:31 följande:Jag har nu fått bilderna på min och min blivandes "blommor" ;D
Vad tror ni? -
Vill bara önska alla blivande brudar en ***** GLAD MIDSOMMAR!!!!!! *****
-
OSA-dagen börjar gå mot sitt slut och vi inväntar svar från 4 personer. Hade kallt räknat med att några skulle återstå! ;) 2 av dem vet jag har svårt att svara redan pga av jobbläget men de får 10 dagars osa-dispeas, vi lär ändå vänta med bordsplaceringen till ca 2 veckor innan bröllopet (6 aug). Än så länge blir vi 66 personer...något färre till själva bröllopsfesten.
Vi har inhandlat den mesta alkoholen i tyskland (Har 35 min körväg till Köpenhamn + brobizz så det lönar sig). Vi kommer dock inhandla välkomstdrickat och det vita vinet här på Systemet. Jag tycker egentligen inte att mouserrande vin är särskilt gott men jag fick tipset av en väninna att testa ett mouserrande rosévin (Marqués de Monistrol) som vi kanske kommer satsa på om det smakar gott. Annars har jag gått i tankarna att faktiskt servera någon god och frisk somrig svensk starkcider. Kanske Kiviks eftersom vi bor i Skåne??
Vi har fri bar, dvs man förser sig själv när det blir tid för dans. De senaste årens bröllop vi varit på (främst inom vänskapskresten) har sett ut så och det har fungerat fint. Skulle någon mot förmodan göra bort sig blir det tack och adjö och personen får lämna festen! Till förrätt kommer det erbjudas vitt vin, öl och bubbelvatten, till huvudrätt i huvudsak rött vin, och öl till de som inte gillar vin + bubbelvatten och vanligt vatten och faktiskt någon enstaka flaskläsk eftersom jag vet att det finns någon nykterist/körandes som inte dricker bubbelvatten och så mjölk alt. juice till våra barn såklart. Till tårtan blir det förutom kaffe 3 sorters avec där man kan välja på whiskey, xanté eller bailyes. (Vi har valt att nog hoppa över efterrätten för att minska tiden på den långa sittningen och för att folk ska kunna njuta av tårtan och för att där ska bli gott om tid för dans och fest) På kvällen blir det fri bar och då kan man blanda egna drinkar och groggar eller dricka vin, öl, cider, läsk, juice, bubbelvatten.
Nu börjar det dra ihop sig tjejer!!!!!!