Augusti 2011 - del 2
Idag hade vi vår första dnslektion i tangon, det var sååååååååå kul! Nu ska vi öva till på torsdag då det är dags för nästa.
Idag hade vi vår första dnslektion i tangon, det var sååååååååå kul! Nu ska vi öva till på torsdag då det är dags för nästa.
Vi intensivtränar på vår tango. Annars så letar vi efter en ny dikt (den första blev dissad av hon som ska läsa en). Om det är några som ska ha diktläsning på sin vigsel så är jag intresserad av vad ni har valt!
Sjutton också! Jag som var så glad över att det skulle bli fint väder, men det kan mycket väl ändra sig till nästa vecka. Hoppas, hoppas!
Nu verkar vädret i Stockholm visa på uppehåll i helgen, det är bra. Idag ska vi ha en mysdag på stan så vi kommer bort från alla förberedelser ett tag. Vi tränar på vår tango och upptäckte i går kväll att den satt riktigt bra första gången vi försökte, och då hade vi missat att träna dagen innan. Vi ska ju dansa till levande musik och jag är lite oroig att de ska spela för fort, men de säger att de ska dra ner på tempot mot hur de spelade när vi spelade in dem.
Idag har vi haft paus i förberedelserna, så vi var inne i Stockholm och gick på museum och åt i Gamla Stan. Men jag har haft himla ont i magen de senaste dagarna. Sambon tror att jag är stressad men själv tror jag att jag är nervös, det är en sådan känsla i magen. Hoppas det blir bättre på lördag. Nu verkar vädret bli bra också, t.o.m. sol på kvällen.
I morgon är et nya tag igen. Ska göra första momentet på efterrätten då, och marinera köttet.
Har fixat naglarna idag och ska börja med efterrätterna och marinera oxfilén. Igår började vi fila på ett gemensamt tal till gästerna. Ett tacktal som vi håller efter middagen. Vi hade jättekul när vi satt och filade kl. 2 på natten. Det blir nog bra när det är klart. angon går allt bättre när vi övar men vi är lite oroliga att de som ska spela spelar för fort.
Gifta! www.salstatosee.blogspot.com
Kommer att lägga in fler bilder sen, vi har inte fått så många ännu.
Nu är vi på bröllopsresa i Italien www.carinpeter.blogspot.com
Ja, jag är säkert äldst, 46 år.
Ja, nu har vi fått fotografens bilder. Dessa är tagna av Katja Kircher, Linköping (åkte till Stockholm för att fota oss). 110820