Inlägg från: bruden |Visa alla inlägg
  • bruden

Augusti 2011 - del 2

Vi har såklart brudskålen som vi bjuder på samt ett glas till varje rätt och kaffe + avec till tårtan. resten får de betala

• bruden

Vi har ingen presentation i vårt festprogram utan har valt att gästerna, en och en, får presentera sig genom att besvara fyra frågor:

Ditt namn?
    Varför är du här? (frågan får INTE besvaras med "jag blev bjuden")
    Hur känner du brudparet?
    Lätta ditt hjärta genom att berätta om något milt pinsamt du varit med om.

• bruden
    SnartFruSir skrev 2011-07-19 08:50:51 följande:
    För er som gifter er 6 och 13 augusti - nu är det inte långt kvar. Har ni några värdefulla tips så här i slutspurten? :)
    Jag tycker ditt tips om en lista är väldigt bra. Vi har en och fyller på resp. bockar av vartefter saker blir gjorda Nu har vi bara en enda sak kvar: vänta på min kinaklänning
  • bruden
    Sassabrassa skrev 2011-07-20 09:45:26 följande:
     Fint. :) Vi har liknande. Fast ljusen runt om och tre röda rosor mitt i och sen röda vattenpärlor under ljusen. och lite gröna blad under rosorna.
    Tack! Jag funderade först på att ha ljusen i ytterfatet men då kan inte dekorationerna vara där de är. Hmm, jag ska nog prova en variant av det du ska ha Kan ju alltid stoppa ner dekorationerna i vasen istället. Väl värt att prova
  • bruden

SnartFruSir: jag kan inte låta bli att undra om det är dina (tyvärr?) blivande svärisar som fått kalla fötter och helt plötsligt inser att han ska ha SIN egen familj. Jag upplevde nåt liknande med mitt ex och hans mamma. Hon blev som ett sto när man separerar det från sitt föl!!! Helt galen och dessutom kom med en massa osanningar som nästan kraschade alltihop.
    Stå på dig!! Eller ännu bättre, stå på DEM Funkar inte det så hota med att JAG kommer och jag är då rakt INTE liten{#emotions_dlg.djavulsk} 

• bruden

Jag är sååå glad att jag hållit tyst om vårt bröllop fram till för ett par veckor sen. De få som känt till det bor långt bort och ingen av dem är någon "hippare" så jag kommer undan hippa Ville inte ha någon heller för den delen men hade jag sagt något tidigt finns risken att de hade dragit ihop något. Men nu slipper jag *phuuu*

• bruden
    Sassabrassa: vilken ljuvligt vacker klänning!! Ojojoj! Satt som en smäck på dig! Jättefin!!
    Jag tycker att du kan ha ett litet smycke runt halsen. Inget stort utan bara något litet i samma stil som örhängena.
  • bruden
    Summer loving skrev 2011-07-24 11:23:08 följande:
    EN FRÅGA!

Undrar vad ni skrivit på bordsplaceringskorten som ska stå ute på bordet till Honnörsbordet. Har ni skrivit era egna namn och era föräldrars eller har ni skrivit ex. Bruden, Brudgummen, Brudens Far, Brudgummens mor osv.?? Sitter här och funderar på vad som skulle vara bäst, mest korrekt, högtidligt, finast, roligast......

Hur har ni gjort?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Bruden, Brudgum och sen namnen på resten
  • bruden
    SnartFruSir skrev 2011-07-28 22:32:07 följande:
    Jag fick köpa noterna till Everything I do på nätet. Om nu någon skulle vilja ha pianonoter och text till denna så kan ni säga till så mailar jag över! Man fick bara skriva ut den en gång, men hallå. Det finns scanner... ;)
    Eller montera in bilderna i InDesign och exportera som PDF
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2