Nu är jag gift!!! :)
Hade en alldeles fantastisk dag, började hos frisören 8:15 tillsammans med min syster. Vi blev båda sminkade och fixade, självklart med lite mer fokus på mig Vi fick godis, frukt och bubbel.
Vid 13 blev vi hämtade av min blivande make och min systers make och vi åkte till kyrkan där vi träffade fotografen. Tog en del bilder, dessvärre i duggregn. Blött i gräset så klänningen blev en aning blöt och smutsig, tack och lov undersidan... gick in i lokalen och tog fler bilder sedan började väntan. Vi stod och såg när alla gäster anlände och nervositeten steg för varje minut. Väl utanför portarna in till kyrkan var jag rejält nervös!
Klockorna började ringa och när de tystande började kantorn spela Mendelsohn. Dörrarna öppnades och jag mötte mina två bästa vänners blickar och det var kört! Jag kände hur nära gråten jag var och ökade stegen så min man fick dra tillbaks mig Altargången upp var en blandad känsla av pina och underbart. Väl framme släppte en del eftersom man inte såg församlingen....
Vigseln gick bra, vi hade en fantastisk solist som sjöng "Utan dina andetag" och "Kärleksvisan" så inte ett öga var torrt, helt otrolig röst, t.o.m. männen fick tårar i ögonen.
Lite mer fotografering utanför kyrkan medan gästerna minglade, det regnade inte längre. Brudskål följt av middag med tal, skratt och lekar. Helt fantastiskt!
Vi dansade vals, nåja, försökte dansa vals till Nothing else matters, därefter drog partyt igång. Vi dansade och drack i nästan 6 timmar innan folket åkte hem. Vi tog taxi till hotellet och spenderade den första halvtimmen med att ta ut mitt löshår och de 92 hårnålar jag hade! Därefter öppnade i presenter, hade önskat oss pengar till smekmånad och läste bröllopsboken med gästernas hälsningar. Somnade lyckliga och nykära och så hoppas jag att det blir ett tag framöver.
Ni som har det framför er, njut av dagen, den går fort! Skit i små detaljer som kan tänkas gå fel, pussas mycket! Vi fick klättra upp på stolarna ett antal gånger för att pussas, en gång höll jag på att trilla ner men det var det värt