Augusti 2011 - del 2
www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m4015833.htm...
nej såå himla viktigt är det väl inte men vi tyckte ändå att det var en lite rolig grej! dessutom skadar det ju inte att kunna valsa i framtiden också :) vi hade nog kunnat ta oss igenom en vals utan lektionen, man har ju lärt sig grunderna i skolan för hundra år sen.. men nu hoppas jag att det blir lite snyggare iaf, så får vi till ett litet intro och en snygg avslutning också, om vi hinner träna iaf!
jag börjar bli superstressad över att min blivandes kompisar inte kommer att styra upp nåt bra... jag har pratat med hans ena kompis som ska vara toastmaster och han har lovat att ta tag i allt, sen har jag skickat alla hans kompisars telefonnummer till honom men har fortfarande inte hört något om datum.. dessutom jobbar vi inom vården båda två och arbetar varannan helg, så idag upptäckte jag att det bara finns två lördagar lediga innan vi gifter oss... hoppas verkligen att de lyckas styra upp en svensexa för jag vet att han är orolig själv eftersom han inte har så organiserade kompisar...
Sassabrassa: Du ser jättefin ut! jag har också tänkt att ha slöja i kyrkan och ta av mig den till festen sen.. jag har dessutom också axalbandslös klänning och hade inte tänkt ha något halsband men vi får väl se...
jag lämnade in min klänning till sömmerskan i måndags men hon tyckte att jag skulle komma tillbaks om två veckor så att hon kunde mäta med tanke på den eventuella magen som kanske kommer :)
Sen har jag gjort ett litet ryck och beställt diamantkonfetti till borden samt organzaband som vi ska ha knutna runt servetterna från ebay, fantastiskt hur mkt billigare det är där än från svenska affärer! :) har också beställt en massa bröllopsbubblor som jag tror kom idag, måste bara kila iväg till affären och hämta ut. beställde bubblorna från ebay också och det tog bara några dagar innan paketet kom...
Är det någon som har något bra tidsschema för bröllopsdagen??? vi skulle prata ihop oss med våra toastmasters men känns inte som att man har någon riktig koll på hur lång tid allt kan ta..
Snartfrusir: Galet fina örhängen! har också beställt smycken från etsy som jag ska ha på bröllopsdagen :)
vi köpte också 48 st men på 61 inbjudna gäster, dock kommer det att vara fler i kyrkan.. men vi köpte 48 mest för att det var ett färdigt paket :)
bubblorna köpte vi på ebay från westerwitch27, gick galet snabbt tycker jag, tog nog 3-4 dagar från att jag beställde. Confetti och organzaband har jag beställt från confettiheavenltd, men det paketet har jag inte fått än eftersom jag besällde i fredags..
finns det ingen som har något bra kör-schema för b-dagen? är så osäker på hur lång tid allting kommer att ta.. ni andra som har trerätters, hur lång tid beräknar ni för middagen? och hur lång tid för varje rätt???
å så fint för er som har gift er! verkar som att allt har gått bra! och riktigt fina kort! gillade din brudbukett skarpt jeami174!
jag har knappt ens varit inne i forumet på sista tiden för jag är galet stressad och vill knappt se hur mkt alla andra har hunnit med :p dessutom har jag jobbat så mkt att jag knappt ens orkar tänka på bröllop och varenda människa frågar ju om man är färdig med allt snart och det blir ju inte direkt mindre stressigt av det... idag kommer iaf min kompis hit så ska vi sy ihop vigselprogrammen sen ska vi försöka lösa festprogrammet också men vi får väl se.. pratade iaf men hon som ska vara ansvarig för serveringen igår så det känns bra men nu är det största problemet hur vi ska lösa all logistik på bröllopsdagen.. vem ska hämta blommor, ljudsystem, tårta, alkohol m.m m.m????? vi kommer bara ha en nyckel till festlokalen också så vete faxen hur vi ska fixa det... men men men... allt löser väl sig hoppas jag! jobbar iaf bara två dagar till sen blir det semester så att vi kan fixa det sista... någon som har tips på bra alkoholfritt vin förresten?????