fru2011kanske : Tack så mycket:) Ja, det är ju en chansning med Kina och E-bay, men denne säljaren känns seriös.
Aylas: Ja, den är jättefin. Hade inte min mamma paxat modellen så hade ja gabsolut kunnat tänka mig att köpa en likadan. Vi ska på bröllop i maj, och då hade något liknande varit perfekt. Däremot så tror jag att jag behåller men klänning på hela kvällen. Bara inte alla mat har sprängt dragkedjan...;)
I helgen har det planerats badrum för vår del. För er som hängt här lite längre så fick vi en vattenskada 7 januari som tagit till nu att torka ut. Vattnet har kommit utifrån (taket) så vår försäkring täcker inget av skadorna, utan det är vår bostadsrättsförening som ansvarar för ytterväggar och yttertak. De ville dock inte betala för reparationerna, (de har rivit ut alla innerväggarna på norrsidan av lägenheten, dvs kök, badrum, hall) så vi har fått koppla in advokat. Efter det ändrade föreningen inställning och har sagt att de ska återställa till ursprungligt skick.
Vi får besked i eftermiddag hur de kommer göra med vårt badrum (Som i dagsläget saknar 1 vägg) men oavsett så kommer vi byta ut en del sanitetsporslin. Handfatet är sprucket och wc är i original från 1967... har vi tur så gör de om hela badrummet eftersom det nuvarande är gjort 2003, och räknas som "nytt" i försäkringsvärlden. Annars kommer väggen lappas och bara de hittar rätt kakel så är väl det helt okej det med.