Summer loving skrev 2011-05-31 15:58:55 följande:
fru2011kanske skrev 2011-05-30 20:47:22 följande:
Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..
Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)
Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
Vi kommer ha både tärnor, marskalker och brudnädd :) Men vi kommer då definitivt gå in i kyrkan tillsammans, jag och min blivande! :D
SnartFruSir skrev 2011-05-31 18:43:25 följande:
Vi kommer gå fram tillsammans i kyrkan. Brudöverlämning brukar man väl i allmänhet inte få ha i svensk kyrka?
Nej, det brukar väl vara lite sisådär om det, ifall man får eller inte för prästen, då det inte hör till svensk tradition och jag tror inte att det varit speciellt vanligt att man velat ha det förut. Men som med det mesta annat, så blir även den svenska vigselakten mer och mer amerikaniserad, då jag tror att många som gifter sig nu har sett just brudöverlämning på film från hollywood och tyckt att det varit fint och då vill ha det.