• lovvydovvy

Ska vi byta med varandra?

Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet.

Detta är listan som var aktuell när tråden lades ner, bara att kopiera och lägga till sig själv i slutet :)

NiVi - Uppsala med omnejd - tårtor, cupcakes - Florist, make up,frisör,fotograf,solist, serveringshjälp vid buffé

Bellson - Uppsala/Malmö? - är dekoratör - söker?

Happypuppy - Göteborg - kock, servitriser - söker florist, tårtmakare, nagelteknolog

Sörön10 - Uppsala/Sthlm - musikkontakter - Söker lite oklart just nu, återkommer!

sandralainen- stockholm- servetris-kock- söker florist-tårtmakare

Miu - Trollhättan  - är nagelteknolog - söker florist, frisör, musiker. Gifter oss 18/6 2011

KatjaB jag är florist, bor i örebro (gifter oss i strömsholm i juli)

Piiiip - karlstad - söker allt, kan... inga kunskaper på papper; men jag kan laga mat, leda projekt, organisera, strukturera, tidsuppskatta etc. och är trevlig och bra på att "ta" folk. Arbetat lite med kundkontakt på fester. Skulle lätt kunna vara kökshandräckning under ett bröllop, ställa iordning, hjälpa till att servera brudskål, städa, hålla i trådar och rycka in där det behövs, etc. 

Planeringsdax - Göteborg - bakar speciella tårtor efter tycke och smak tex bröllopstårtor barntårtor mm söker serveringsperonal hmm det är säkert mer men återkommer om detta :)

thebe uddevalla gifter oss 4 september
    kan servera, baren ingen utbildning men jobbat med det inom ett par år.
    söker någon som kan göra franskmanekyr, underhållning, servering till buffè, "barnpassning" till ca 11 barn. kommer finnas wii, filmer m.m. ålder kommer vara från ca 2år till 15år

ollasulrika - skepplanda - är kock - söker fotograf , sminkös , nagelteknolog )gifter oss 24 juli

Lovvydovvy- vi gifter oss 3 sep 2011 i Göteborg- söker: serveringshjälp, kock, bartender, underhållning. Jag kan baka vackra gräddtårtor (tvåa i Arlas tävling Nationaldagstårtan), servera och blanda drinkar (ingen utbildning)

VB blivande VD - Karlstad - har som hobby att göra tårtor - söker någon som kan hjälpa till med servering av buffe, fylla poå karaffer, lättare städning mm 

• Svar på tråden Ska vi byta med varandra?
  • Blivande frun N

Klockren tråd! =)

kan; enklare servering, fylla på mat, barnpassning och diverse annan hadräckning. Annars är kost och motion mina gebit.

Söker; Det mesta i Aug 2011, barnpassare tex.

• Semlorna

Åh, bra tråd! Vi gifter oss i göteborg 4 juni 2011, ett rätt litet bröllop med 50 gäster

Söker några som kan:
    *hjälpa till att plocka fram och av buffe, diska och hjälpa till med lite allt möjligt som kan behövas.
    *baka moussetårtor
    *fixa mina naglar

Bor annars i småland (kalmar-oskarshamn) men är i gbg en del. Kan hjälpa till som barnvakt eller med lite allmänt pyssel såsom disk. Trivs även bra i köket. På papper är jag djurvårdare och passar gärna husdjur.

• lule

Hoppar högt! Har startat en liknande tråd på FB för att byta tjänster med varandra, något jag tycker är helt grymt. Kommer inte på just nu vad jag behöver själv, men kan hjälpa till med ex. följande(finns i GBG):

- Håruppsättningar(ej frisör eller utbildad men har ändå gjort en del hårstylistjobb)
    - Servering
    - Dekoration och blomsterarrangemang samt buketter.
    - Kreativa förberedelser/planering för lokalutsmyckning med lite annorlunda teman osv.

• Bröllop201187

Finns i Västernorrlands län

- Utbildad kock lagar gärna mat
    - Utbildada servitris
    - Barnpassning inga problem (Har en dotter på 1år)
    - Hjälp med inköp och organisering av bröllop
    - Driver Cateringfirma

• Moster Stina

Jag gifter mig i Rimbo, Norrtälje 20 aug 2011. (nära Stockholm, och Uppsala)

Jag SÖKER serveringskunnig  (eller villig) personal till mottagning och fest.
    Kanske någon som kan göra tårta?
    Själv kan jag musiscera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.

Jag spelar gärna fiol, om det t ex behövs folkmusik, eller annat.
    Jag sjunger hyfsat bra, (mer "vackert" än rockigt, tänk Åt Helene Sjöholmhållet, eller Sissel Kirkeby) och är van vid soloframträdanden. (Ska försöka lägga upp mig på nätet.) Och jag spelar piano.

• LOMARE

Här var en bra tråd, söker en sångerska/musiker till kyrkan för en eller två låter som redan är bestämda. (Kyrkan ligger strax intill Arlanda)
    Kan erbjuda hjälp med lite allt möjligt under  festen, som lite servering m.m. Har även en syster som kan hjälpa till som är duktig på drinkar o servering, från bar och restaurang..

• Moster Stina

Moster Stina skrev 2010-10-22 11:54:56 följande:
    Jag gifter mig i Rimbo, Norrtälje 20 aug 2011. (nära Stockholm, och Uppsala)Jag SÖKER serveringskunnig  (eller villig) personal till mottagning och fest.Kanske någon som kan göra tårta?Själv kan jag musiscera, eftersom jag jobbar som sång- instrumentallärare.Jag spelar gärna fiol, om det t ex behövs folkmusik, eller annat.Jag sjunger hyfsat bra, (mer "vackert" än rockigt, tänk Åt Helene Sjöholmhållet, eller Sissel Kirkeby) och är van vid soloframträdanden. (Ska försöka lägga upp mig på nätet.) Och jag spelar piano.

Det hade ju varit bra om jag också berättade att mitt huvudinstrument på musikhögskolan var TVÄRFLÖJT. Så det spelar jag också, hyfsat bra!

Och så skulle jag kanske vilja ha någon som kunde sätta upp hår.

• Humlan66

Jättebra tråd.

Finns i Gävle  ( rätt ofta i gbg ) och kan hjälpa till med

-blommor, brudbukett

- och fixa fram en fotograf

skulle vilja ha hjälp med

-smink & frisyr..

-serveringpersonal 

- Fixa mina naglar

-ev kock

Till Aug 2011

Dock får ni hemst  gärna skicka mess till min inbox eller gästbok då jag inte är här inne så ofta och kan lätt missa eran svar på detta inlägg

• missyJ

Härnösand, gifter oss juli 2011

Skulle vilja ha hjälp med:
    Hår/ Smink
    Blommor
    Serveing

KAN

Servera
    Passa barn
    Duka
    Laga mat

Svar på tråden Ska vi byta med varandra?