• lovvydovvy

Ska vi byta med varandra?

Såg att denna tråden med en superbra idé hade blivit för gammal så startar upp den igen.

Idén är att erbjuda sina tjänster i utbyte för hjälp med något man själv behöver till bröllopet.

Detta är listan som var aktuell när tråden lades ner, bara att kopiera och lägga till sig själv i slutet :)

NiVi - Uppsala med omnejd - tårtor, cupcakes - Florist, make up,frisör,fotograf,solist, serveringshjälp vid buffé

Bellson - Uppsala/Malmö? - är dekoratör - söker?

Happypuppy - Göteborg - kock, servitriser - söker florist, tårtmakare, nagelteknolog

Sörön10 - Uppsala/Sthlm - musikkontakter - Söker lite oklart just nu, återkommer!

sandralainen- stockholm- servetris-kock- söker florist-tårtmakare

Miu - Trollhättan  - är nagelteknolog - söker florist, frisör, musiker. Gifter oss 18/6 2011

KatjaB jag är florist, bor i örebro (gifter oss i strömsholm i juli)

Piiiip - karlstad - söker allt, kan... inga kunskaper på papper; men jag kan laga mat, leda projekt, organisera, strukturera, tidsuppskatta etc. och är trevlig och bra på att "ta" folk. Arbetat lite med kundkontakt på fester. Skulle lätt kunna vara kökshandräckning under ett bröllop, ställa iordning, hjälpa till att servera brudskål, städa, hålla i trådar och rycka in där det behövs, etc. 

Planeringsdax - Göteborg - bakar speciella tårtor efter tycke och smak tex bröllopstårtor barntårtor mm söker serveringsperonal hmm det är säkert mer men återkommer om detta :)

thebe uddevalla gifter oss 4 september
    kan servera, baren ingen utbildning men jobbat med det inom ett par år.
    söker någon som kan göra franskmanekyr, underhållning, servering till buffè, "barnpassning" till ca 11 barn. kommer finnas wii, filmer m.m. ålder kommer vara från ca 2år till 15år

ollasulrika - skepplanda - är kock - söker fotograf , sminkös , nagelteknolog )gifter oss 24 juli

Lovvydovvy- vi gifter oss 3 sep 2011 i Göteborg- söker: serveringshjälp, kock, bartender, underhållning. Jag kan baka vackra gräddtårtor (tvåa i Arlas tävling Nationaldagstårtan), servera och blanda drinkar (ingen utbildning)

VB blivande VD - Karlstad - har som hobby att göra tårtor - söker någon som kan hjälpa till med servering av buffe, fylla poå karaffer, lättare städning mm 

• Svar på tråden Ska vi byta med varandra?
  • Mrs Engblom
    emelie och Jonas skrev 2011-10-07 08:30:01 följande:
    Jag inboxar dig med min mailadress så kan vi maila lite där,(änns lättare!
    TACK!!
  • Jane

Oj vilken bra tråd då alla kan hjälpas åt och spara pengar! Synd att jag inte har bokat mitt bröllop i sverige. Men lycka till för er alla!!

• jenniejummie

Svinbra tråd!

Någon på Gotland som vill byta tjänster??

Vi behöver:
    Servitriser
    Diskare
    Dj-ngn som kan mixa musik, behöver ju inte jobba som DJ!!
    Barnvakt 10-12 barn, (någon som kan hitta på ngt roligt att sysselsätta barnen med i ett par timmar)
    Någon som står i baren

Jag kan laga mat, servera, baka, diska, passa barn mm mm

• Tinzi
    BlomAnna skrev 2011-10-07 08:14:01 följande:
    Vad behöver du hjälp med och vilket datum är det du gifter dig?
    Hej!

Jag gifter mig den 12 Maj.
    Behöver hjälp med nån som häller upp välkomstdrink, gör iordning snittarna (enkelt) dukar upp buffén, dukar av buffén,plastar in all överbliven mat,  och plockar i ordning i köket efter sig sen :) eller något av ovanstående :)

alt. nån som kan hjälpa till att städa i lokalen dagen efter 09.00-11.30

Kan hjälpa till med:

Barnvakt (pratar flytande spanska också)
    disk, städ, buffé, snittar, servera osv :)
  • Tinzi
    operfekt skrev 2011-10-07 00:18:21 följande:
    Vilket datum gifter du dig? Jag bor i härryda, skulle behöva hjälp med servering & plock i hyssna 7/7 =)
    åh vad bra! Jag hjälper gärna till :) Inte stenkoll på vart exakt  Hyssna ligger, men det ordnar sig :)

Jag gifter mig den 12 Maj, kan du då? Behöver hjälp med typ samma saker som du, eller inte så mkt servering, vi ska ha buffé, så duka fram den, duka av den, hälla upp välkomstdrinkar,ställa fram snittarna, fylla på vinflaskorna på borden en gång, fixa i ordning lite  i köket sen :)

Har en tjej som ska hjälpa till redan, så ni är 2 st om du vill :) Blir nog för mkt för bara en tänker jag.

Mvh/Tina
  • Tinzi

Jag söker nån som kan städa i lokalen dagen efter...jag gör samma för dig :) Bor i Borås..

• operfekt

Vi kanske ska starta en ny tråd där vi kan skriva i startinlägget som på detta, så man får en överblick?
    För gissar att TS inte är så aktiv längre eftersom deras bröllop redan varit =)

• Drullen
    operfekt skrev 2011-10-18 09:19:22 följande:
    Vi kanske ska starta en ny tråd där vi kan skriva i startinlägget som på detta, så man får en överblick?
    För gissar att TS inte är så aktiv längre eftersom deras bröllop redan varit =)

Då är ja med,

Bor i Linköping jobbar som nagelteknolog, skulle gärna byta tjänster med hår,smink o liknande. (Säkert massa annat oxå, men eftersom vi inte kommit så långt i planeringen än, så vet ja inte riktigt vad...)

Vi gifter oss 18 Augusti 2012

Svar på tråden Ska vi byta med varandra?