• Tinzi

Ska vi byta med varandra?

Sarkastisk ljubicica skrev 2010-10-26 21:14:32 följande:

Hej.
    Vi gifter oss den 14 maj i Kinna (3 mil väster om Borås) och skulle behöva lite hjälp med några saker:
    - brudbuketten och lite blomsterarrangemang
    - tårtan (helst en amerikansk variant)
    - servering (bl.a. se till att mat finns på bordet (vi ska ha buffe), ta bort tomma fat,  ta bort tomma flaskor från borden och fylla på med nya)

Jag kan hjälpa till med:
    - dukning
    - enklare servering (ta fram mat, plocka undan mat,lägga upp mat, servera mat m.m.)
    - barnpassning (älskar barn och har god hand med dem)
    - diska
    - städa
    - vara alltiallo före, under och efter festen
    - bakar goda småkakor (muffins m.m.)
    - kan vara chaufför (har B-körkort och är nykterist)

Jag kan hjälpa till i Varberg-, Göterborg-, Borås- och Jönköpingsområdet,
    Om du ska gifta dig innan den 1 juni 2011 kan jag även hjälpa till i Linköping- och Norrköpingsområdet.

Ni når mig på mail: slatkisi@hotmail.com">slatkisi@hotmail.com

Har mailat dig nu :)
  • Tinzi

Jag gifter mig i Maj 2012 i Bollebygd. (Nära Borås)

Vill ha hjälp med:

Se till så att Buffén har allt framme, ser fräsch ut, plocka bort tomflaskor på borden och fylla på med nya, samt
    slänga in tallrikar i diskmaskinen efteråt, plocka bort buffén , ställa fram tårtan. (eller något av detta)

Fotointresserad för fotografering under vigseln och utomhusbilder.

Svensk & spansk talande barnvakt åt 4-6 barn. (under middagen 2 timmar)

Kan hjälpa till med:

Laga mat till Buffé/ha hand om buffébordet/plocka fram mm
    Passa barn (kan spanska  & är barnskötare)
    Diska, städa,  plocka mm mm

Kan även hjälpa till i Göteborgsområdet m. omnejd, samt alla orter mellan Borås & Göteborg.

• Tinzi
    11juni2011 skrev 2011-02-11 12:11:46 följande:
    Hej,
    Vet inte riktigt hur detta funkar men,
    Vi gifter oss den 11 juni 2011, 4 mil norr om GBG (Stenungsund). Jag är svensk, min man är chilenare, därför kommer det en del spansktalande barn på vårt bröllop.

Vi behöver hjälp med:
    Lite koll på barnen (dom äter middag med oss vuxna men efter så kommer det finnas ett barnrum med tv/video/spel mm.)
    Värma mat till buffen, skära upp sallad osv.
    Duka fram buffen
    Duka bort smutsiga tallrikar
    Diska det värsta
    Ställa fram tårtan
    Fylla på drickor i baren (kommer vara självservering)

Kan hjälpa till med:
    Allt inom resturang/servering (är utbildad och har arbetserfarenhet)
    Bar
    Städning
    Göra tårta
    Duka/ dekorera

Intresserad?
    Hej hej! Jag hjälper gärna till med ovanstående :)
    Och tar gärna hjälp Maj 2012 sen :)

Du kan väl inboxa mig lite me rinfo om hur jag hittar och om det är ngt spec. jag skall tänka på som tex. min klädsel mm.

Mvh/Tina 
  • Tinzi
    Sarkastisk ljubicica skrev 2011-02-11 11:59:02 följande:
    Hej.
    Jag finns det någon i GBG-, Borås-trakten som kan hjälpa oss under vårt bröllop?
    Vi behöver hjälp främst med buffen; att ta fram mat, duka undan m.m. och med vstädning efteråt.
    Någon som kan hjälpa till?
    Längre upp på sidan har jag skrivit vad jag kan hjälpa till med på ert bröllop.

Kram
    Hej hej! Jag kan säkert hjälpa till, när gifter ni er?
  • Tinzi
    Sarkastisk ljubicica skrev 2010-10-26 21:14:32 följande:

Hej.
    Vi gifter oss den 14 maj i Kinna (3 mil väster om Borås) och skulle behöva lite hjälp med några saker:
    - brudbuketten och lite blomsterarrangemang
    - tårtan (helst en amerikansk variant)
    - servering (bl.a. se till att mat finns på bordet (vi ska ha buffe), ta bort tomma fat,  ta bort tomma flaskor från borden och fylla på med nya)

Jag kan hjälpa till med:
    - dukning
    - enklare servering (ta fram mat, plocka undan mat,lägga upp mat, servera mat m.m.)
    - barnpassning (älskar barn och har god hand med dem)
    - diska
    - städa
    - vara alltiallo före, under och efter festen
    - bakar goda småkakor (muffins m.m.)
    - kan vara chaufför (har B-körkort och är nykterist)

Jag kan hjälpa till i Varberg-, Göterborg-, Borås- och Jönköpingsområdet,
    Om du ska gifta dig innan den 1 juni 2011 kan jag även hjälpa till i Linköping- och Norrköpingsområdet.

Ni når mig på mail: slatkisi@hotmail.com">slatkisi@hotmail.com

Nu såg jag,

Jag kan hjälpa till m. servering och allt som där hör till.

Mvh/Tina
  • Tinzi

Jag hjälper gärna till mellan Borås & Göteborg och söker själv hjälp i Rävlanda i Maj!

• Tinzi
    BlomAnna skrev 2011-10-07 08:14:01 följande:
    Vad behöver du hjälp med och vilket datum är det du gifter dig?
    Hej!

Jag gifter mig den 12 Maj.
    Behöver hjälp med nån som häller upp välkomstdrink, gör iordning snittarna (enkelt) dukar upp buffén, dukar av buffén,plastar in all överbliven mat,  och plockar i ordning i köket efter sig sen :) eller något av ovanstående :)

alt. nån som kan hjälpa till att städa i lokalen dagen efter 09.00-11.30

Kan hjälpa till med:

Barnvakt (pratar flytande spanska också)
    disk, städ, buffé, snittar, servera osv :)
  • Tinzi
    operfekt skrev 2011-10-07 00:18:21 följande:
    Vilket datum gifter du dig? Jag bor i härryda, skulle behöva hjälp med servering & plock i hyssna 7/7 =)
    åh vad bra! Jag hjälper gärna till :) Inte stenkoll på vart exakt  Hyssna ligger, men det ordnar sig :)

Jag gifter mig den 12 Maj, kan du då? Behöver hjälp med typ samma saker som du, eller inte så mkt servering, vi ska ha buffé, så duka fram den, duka av den, hälla upp välkomstdrinkar,ställa fram snittarna, fylla på vinflaskorna på borden en gång, fixa i ordning lite  i köket sen :)

Har en tjej som ska hjälpa till redan, så ni är 2 st om du vill :) Blir nog för mkt för bara en tänker jag.

Mvh/Tina
  • Tinzi

Jag söker nån som kan städa i lokalen dagen efter...jag gör samma för dig :) Bor i Borås..

• Tinzi
    Tarzan66 skrev 2011-10-18 09:18:48 följande:
    Kan hjälpa till med transport, foto och ljudanläggning.
    Hej! vart bor du & vad vill du ha hjälp med?
  • Tinzi
    Tarzan66 skrev 2011-10-26 08:33:11 följande:
    Har bl.a. tillgång av en del veteranbilar sportbilar cabbar amerikanare mm.
    Bor i Västra Götaland
    Skulle vara jätte intressant. Har nämligen problem att hitta transport. Frågan är vad jag kan hjälpa dig med på ditt bröllop i gengäld? :)
  • Tinzi
    Tarzan66 skrev 2011-11-04 16:11:17 följande:
    Har redan gift mig men det finns ju viss hantverkshjälp som man kan behöva som snickeri, svarvning mm.
    oki, inget jag kan tyvärr:(
  • Tinzi
    070831 skrev 2011-11-05 03:00:56 följande:
    inte dags att starta en ny ??
    Jo,de kan ju starta en egen moms& skatte snack tråd vid byte av TJÄNSTER...
  • Tinzi
    BlackWIngedAngel skrev 2011-11-08 18:27:09 följande:
    Fast det tycker jag i och för sig hör hemma väldigt väl i bytestråden eftersom det är just tjänster som folk byter mestadels. Risken för svartjobb är även del i varför en del liknande trådar har blivit nedstängda, efter vad jag förstått...
    Ringer du polisen när folk går mot röd gubbe också?

Jag tycker iaf att ni kan prata om det där någon annanstans då JAG iaf är här för att ENBART byta en tjänst mot en annan och faktiskt ger blanka fan i vad andra tycker om det!

Svartjobb erbjuds över hela sverige varje dag, så att risken skulle vara större i en BYTEtråd tror jag inte på. Det är ganska enkelt att  starta en annan tråd för den diskussionen tack, här byter vi enbart TJÄNSTER och så länge inte sidan heter: Svartjobb erbjudes så kan ni få sluta diskutera det här!

Respektera!
  • Tinzi

Jag hoppar härmed ur tråden!

Finns det någon glad själ där ute som gladeligen byter en tjänst mot en annan utan att känns sig tvingad till tusen, utan ser det som ett ypperligt tillfälle att hjälpa en medmänniska och samtiidgt få lite hjälp själv i Borås/Göteborgs trakten så kontakta mig via min gästbok.

Svar på tråden Ska vi byta med varandra?