• Kattpoet

Helt OT kanske.. Men igår fick jag höra att jag är en dålig mamma..

Min vän unge kallade alla med skägg  pappa och alla utan mamma i 3 månader när han precis lärt sig ordet, även en del karlar blev kallad mamma.

Barn kan säga fel ibland, du ska inte bli arg utan istället  säga lungt och sansat att Ibland säger folk fel, har inte du gjort det?

Du ska inte bli så ledsen över hennes okunskap att folk ibland säger fel, det hon som inte är så begåvad.

Ignorera hennes, hon kommer bli ensam i slutändan.

• Kattpoet

Arv, barn har alltid rätt till arvslott och föräldrarna  har gett allt innan de  dog till ett av syskonen kan andra syskonen  får rätt att kräva  halva summan av första barnet.

Men jo, det synd om  barnen,  barnen  borde få ha sin mor/far föräldrar,   barnen har ju inte gjort något för att bli utfrysta.

Ni får väl göra som  min vännens föräldrar gjorde, arbetade ut ett shema där barnen endast  fick träffa dem varannan månad.  Tog hjälp av familjerätten, jag vet dock inte hur det gjordet exakt.

Jag har tagit hand om barn där pga föräldarna och far/morföräldrna komenikation har funkat.  Barnen undrar mycke varför mormor eller farmor eller farfar eller morfar inte tycker om dem.

• Kattpoet

http://www.sweden.gov.se/sb/d/8953/a/110697 "Laglott

Laglott är den del av en arvinges arvslott som inte kan tas ifrån honom eller henne genom testamente. Laglottens storlek är hälften av arvslotten.

En bröstarvinge har rätt att få ut sin laglott, även om den avlidne genom ett testamente har bestämt att kvarlåtenskapen helt eller delvis ska gå till någon annan. För att få ut sin laglott måste bröstarvingen begära jämkning av testamentet."

Jag anser inte mamma ska ha något, mamma  är inte frisk men  barnen är det synd om, de bad aldrig om att bli födda.

Jag har en vän vars mor var lika elak som denna tant och frös familjen ute.    Min vän jobbade i 10 år med sin kusin utan att veta om det, de var  goda vänner och sedan dog  mormor och båda insåg vem den andre var.  

Han mamma är fly förbannad att han umgicks med sin kusin och min vän har insett att  den sidan familjen är inte de monster hans mamma kallade dem. Och han önskar att visste om det tidigare för då hade han haft någon att ty sig till när mamma tryckte ner honom och  skällde på honom.

Svar på tråden Helt OT kanske.. Men igår fick jag höra att jag är en dålig mamma..