• julialexandra

Hur gick det till när ni förlovade er?

Jag är så jättenyfiken hur alla andra gjort :)

Han hade köpt ringar och friade

Han friade, ni valde ringar tillsammans

Du friade

På annat sätt? Berätta!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:05
    haha ojdå. min första omröstning, så det kan gå :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?
  • Aleta

Vi bestämde det tillsammans vilket är ganska vanligt eftersom det är en gammal tradition i Sverige.

• ClaraH

Han friade och därmed uppfattade vi oss som förlovade och började letar ringar. Jag köpte vigselringen samtidigt. Vi bestämde vigseldatum dagen efter frieriet.

• julialexandra

Det verkar vara absolut enklaste och smidigaste sättet att göra det på! :)

Det verkar ha blivit en norm att man gör på så vis,

men normer är väl till för att brytas :)

• julialexandra

Min föregående kommentar var tänkt till Aleta.

• Moster Stina

JAG bestämde! Nä...men eftersom jag ville vara säker på att han OCKSÅ verkligen ville dela hela sin framtid med mig, så tog jag mod till mig att fria på en restaurang, och hotellhelg, när han dessutom fyllde 30. Men förlovade oss gjorde vi oss tillsammans någon månad senare, exakt den dagen då vi träffats två år tidigare.

• Emblas Mamma

Vi bestämde tillsammans :) Tycker det är rimligt och bra.

Efter vi hade bestämt så gick han ner på knä i alla fall bara för att!

haha.. men jag tycker absolut man kan göra det gemensamt!!! :)

• CherryKola

Vi bestämde tillsammans :)

• Semlorna

Vi hade pratat om det ett tag och en morgon när vi var extra kära bestämde vi oss gemensamt för att åka och titta på ringar. Vi förlovade oss två veckor senare och bestämde vigseldatum nästa dag.

• MagicBride

Jag och min sambo hade inte alls diskuterat saken (förutom att vi visste att vi var seriösa) så jag blev ganska chockad den dagen han gick ner på knä! Han hade kollat ut ringar, men ville att jag skulle få vara med och tycka till så till själva frieriet hade han köpt en 5-kronors ring från en automat i affären ;) Ganska gulligt tyckte jag som givetvis sa JAA så fort chocken lagt sig ;)

• klanto
    Emblas Mamma skrev 2010-10-22 16:28:39 följande:
    Vi bestämde tillsammans :) Tycker det är rimligt och bra. Efter vi hade bestämt så gick han ner på knä i alla fall bara för att! haha.. men jag tycker absolut man kan göra det gemensamt!!! :)
    Vi bestämde tillsammans, men jag är fortfarande skadad av alla filmer där karln går ner på knä + att jag är en obotlig romantiker så jag försöker hinta att han ska göra det innan vi gifter oss haha :P Hur fick du din karl att göra det? ;)
Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?