• julialexandra

Hur gick det till när ni förlovade er?

Jag är så jättenyfiken hur alla andra gjort :)

Han hade köpt ringar och friade

Han friade, ni valde ringar tillsammans

Du friade

På annat sätt? Berätta!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:05
    haha ojdå. min första omröstning, så det kan gå :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?
  • Aleta
    Jessika81 skrev 2010-10-22 21:00:34 följande:
    Men även om man "bestämmer tillsammans" måste ju någon ta upp frågan, och det blir ju då som ett frieri?!
    Ingen av oss minns vem som "tog upp frågan".

Det finns massor med saker man bestämmer tillsammans och åtminstone vi håller inte reda på vem som sa något först. 

T ex. Vem kom på att man skulle renovera badrummet? Det är sådant som diskuteras fram, kanske inte bara under ett enda tillfälle utan det är en organisk process som växer fram. Någon säger något om nytt handfat, en annan något om att det vore trevligt med ett kaklat badrum och tillslut finns beslutet där.

På samma sätt växte beslutet att förlova oss fram. Ingen sa: "Hördudu, ska vi förlova oss?"

• Ezna

Jag friade och ett par dagar efter så tittade vi på ringar tillsammans!

• blomtroll

Jag friade med en ros, här hemma. Ringar bestämde vi tillsammans.

• TheD

Han friade till mig i Turkiet på vår 1-årsdag vilket var planerat. Ringarna hade vi med oss hemifrån. Jag kan sakna att det inte blev en överraksing men då kan inte jag vara med och bestämma och ha kontroll så det fungerar inte ;) Men det var bra, han gick ned på knä innan vår efterrätt kom in :D

• snorrehver

Han hade i hemlighet lånat placeboringar och tog med dem på vår semesterresa i somras. Uppe på ett fjäll på island i närheten av den varma källan snorehver föll han ner på knä. väl hemma bestämde vi tillsammans ringar och sedan sade vi inget till familj och vänner utan fick se vilka som var observanta =)

• TheJohanna

Jag frågade och sen tittade vi ut ringar tillsammans

• Josefine o Rickard

Han började prata om det när vi varit tillsammans i ca 3 månader. Sen var det på g till vår 6 månadersdag, men rann ut i sanden. Sen pratade vi inte om det på jättelänge, för än det började bli dags för vår 1 årsdag. Då en dag, när jag var helt slut och förstörd efter jobbet, kramar han om mig, och ber mig följa med till en affär. Jag traskar med, och ser att vi är på väg till en guldsmedsaffär. Då förklarar han att han hade varit och kollat och frågat hur man gör när man beställer, men fått till svar att om man graverar så kan man inte ändra storlek eller modell. (Han har alltså gått och smygkollat på ringar i varenda guldaffär i typ en månad och rekat...) Så vi kollade ut modell tillsammans, och fick de precis i tid till vår 1 årsdag. Det är snart 2 år sedan. :D

• Karamellen

Vi bodde tillfälligt hemma hos hans föräldrar då, vi hade varit ett par i 4 år och vi hade sett filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop". Vi gick och la oss och han var liksom lite sådär extra kramig och så bara stelnade han till typ och frågade "vill du gifta dig med mig?". Jag som var helt säker på att han skämtade började skratta lite lätt och tyckte att han minsann kunde hitta på ett eget sätt att fria den dagen det var dags. Men då såg han plötsligt så besviken ut och jag fattade efter ett tag att det var allvar.
    Ingen ring hade han köpt, vi valde ringar tillsammans sen. Annars var det mycket likt frieriet i "mitt stora feta.."

Tack och lov inget gå-ner-på-knä-frieri, det är på tok för sliskigt romantiskt för min smak. Som han gjorde det var helt perfekt i mina ögon, precis så oromantiskt ska det vara. Det är ju det som gör det så romantiskt i mina ögon

• lolinda

Jag friade med champagne och med hans mormor och morfars förlovningsringar (lite som en symbol då jag inte vågade köpa ringar för jag visste inte riktigt vad han ville ha för ring) på vår 5 års dag på ett hotell i oslo....i badkaret. Det var jättemysigt och han sa såklart ja =) så det blir bröllop i augusti på cypern!

• Ångermanlandsbruden

Eftersom vi bott ihop i snart 10 år och har barn ihop så var det liksom redan tydligt att vi hör ihop. Vi var överens om att vi skulle gifta oss men han trodde att han var tvungen att hitta på något storslaget ändå och därför blev det liksom inget... så när jag talade om att det var helt onödigt med ett frieri i vår situation så blev han oerhört lättad och så gick vi och valde ringar tillsammans. Ringarna tog vi på vid en vardagsmiddag på vår stampub. Romantik i min smak!

Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?