Välkomna till Tivoli Empatia!
*vink vink*
Heeejj! Hur har ni det?
Efter lang tids franvaro har jag hittat tillbaka till BT. (Och fnissat gott at alla tradar som kör precis samma debatter som för 4 ar sedan!!)
Zozo
*vink vink*
Heeejj! Hur har ni det?
Efter lang tids franvaro har jag hittat tillbaka till BT. (Och fnissat gott at alla tradar som kör precis samma debatter som för 4 ar sedan!!)
Zozo
*skummar ikapp en aning*
Hej hej!
Jo Lappis vi flyttade därifran i slutet av juli förra aret och hamnade i Le Mans (ca 2h bilväg västerut fran Paris). Maken arbetar och jag har varit hemma med var Léa som fyllde 2 i slutet av september.
Nu har vi just köpt hus i trakterna och väntar pa att fa skriva pa de sista papprena och borde kunna flytta in om ett par veckor. En liten gra hankatt har adopterat oss och om ingen ägare dyker upp, sa far han väl flytta med oss till nya huset. Tror inte vi hittar nagon lika talig annan katt...
Själv har jag inte hittat nagot jobb sa jag slar mig in i mäklarbranschen med eget micro-företag. Med lite lätt panik och "vet jag verkligen vad jag ger mig in pa" känsla, men spännande...
Skulle nagon kunna ge mig en snabbisuppdate?
Nemen Nenne ! Nej jag far hänga med nu o fraga om det är ngt; jag bara skojjade!
Fick äntligen i säng tösen vid 3, sa nu njuter jag av att fa ringa utan att ngn drar en i benen och ropar..
Klockarbol.. det finns ju även en variant pa lösning 2; att vänta med att lösa ut den andre parten även om han flyttar. Sa gjorde personer i min närhet. Det kräver förvisso att man är överens men om det är han som felat borde han väl stryka lite pa foten i alla fall!?
September; mja det senaste aret blev det lite ensamt. Vi har hamnat ute pa landet och jag känner ingen här, sa att ga hemma blev aningen langtrakigt även om jag älskar min lilla plutt. Jag har haft henne pa dagis ca 3hx3ggr i veckan för att hon ska kunna träffa andra barn och jag lättare ska kunna söka jobb. Nu maste vi hitta nagon smart lösning om jag ska börja jobba mer el mindre heltid. Dagis är inte sa duktiga pa att improvisera men jag hade gärna haft henne kvar där, da hon trivs sa bra. Trist nog är de knappt utomhus alla pa dagis här.
BS.. nae de har bara inte den vanan tror jag. A andra sidan har de bara en liten asfalterad gard, men eftersom de nyss byggde nytt hade man ju trott att de skulle ändra pa det.
Léa lag ju pa prematuren (hon föddes pa dagen D och vägde 4020g, sag enorm ut bredvid de andra...) för att hon hade andningsproblem just efter födseln. Det var extremt hart att inte veta pa flera dagar varför och om det var nagot farligt eller vad. En smart dam pa avdelningen talade om att hennes kollegor fran födelsedagen ringt pa natten för att de var sa oroliga över var Léa. Dessutom hade vartannat skift tysk personal och min tyska är inte pa den nivan. Hon föddes pa söndagen till lunch och jag fick inte halla henne förrän tisdagsmorgonen.. DET var hemskt, men vi hade iaf tur med resten och att det inte var nagot allvarligt. Ovissheten är nästan värst.. Känner med Elises föräldrar.
Stor kram at er alla! December brukar vara en trevlig manad... Kan man hoppas pa att tendensen vänder och att alla far de "julklappar" de önskar sig som mest???!!!
Liten parantes om bilbarnstolar: Vi bodde fortfarande i luxemburg när var plutta växte ur sin första Maxi-Cosy. Här fanns inga som helst bakatvända stolar efter det. Vi har darför en framatvänd Recaro som andrastol. Pluttan är tydligen ocksa ett stort barn, atminstone med franska matt mätt. Vid dryga 2 ar tangerar vi snart 18kg och nagot över 96 cm..
Liten materiell lycka här: Bankpapprna paskrivna, flyttdatum spikat. Strukturen till lilla företaget uppe. Pappren till fransk nationalitetsansökan äntligen ihopskramlade. Tom julklapparna nästan klara.. Det var pa tiden att knyta samman alla tradar som hängde lösa. Men nu e katten borta och pluttan bara letar efter honom hela tiden...
mjam mjam! blev genast hungrig a vitlök, men har inga musslor hemma! Dagens i-landsproblem!
Lappis; det där med inboxandet har hänt mig nagra ganger med, fran utlandet. Jag antog att det var nagon slumpmässig sökning, pa min är allt last utom födelsedatum, namn och loggfoto. (Kanske ska byta fotot till nat värre, dagens loggfoto är fortfarande ett fran bröllopet 2006... )
Här har jag laddat upp med mandelcroissant och en stor kopp te; Pluttan e pa dagis och jag har en hög papper med kontrakt att läsa och skriva pa... suck! Kallt har vi fatt här ocksa - en enorm hagelskur igar som frusit fast under natten. Jaja det ÄR ju vinter!
Jag skickar er en tanke den 15e - det e ju min födelsedag!
Om en vecka flyttar vi in - sa pa fredag blir det champagne! (Mer sprit till folket, som jag alltid hävdat..)
Eller trefabarnsfamiljen i var stad som bara ville ha "en lilla sista".. och fick trillingar! Shit alltsa!
Öh den där barnmorskan skulle ha kommit till mig när värkarna började - da hade jag slagit ner henne. DET hade kanske gjort att det kändes bättre...
God Jul pa er alla.
Själv börjar jag bli ledsen och misströsta om att komma hem till julen.. CDG stänger 25% av flighterna imorgon.. Bara att vänta och se, men man BLIR ju sa ledsen! Inte alls i julstämning.. men men upp med hakan - ÄN Är inte var flight avstängd! Hoppas hoppas.. All I want for Christmas.... tadida!!
Stora julkramar at er alla!