Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Välkomna till Tivoli Empatia!

passionsblomman skrev 2010-11-18 21:50:22 följande:
    Alltså, man blöder inte nidblödningar samtidigt som mensen är beräknad. Det gör man mycket tidigare. Iallafall har jag fattat det så.Imorgon ska jag pinka på stickan och ringa CvL för tredje gången och berätta att det sket sig.

Tassade in och smygläste och kan inte låta bli att svara...

Älskade Blomman, som jag hoppas att du har fel nu!!

Med Lilla Vild fick jag nidblödningen samma dag som BIM, och det var mycket blod, vaknade med blod i sängen, trosorna och fick ha binda hela dagen. Ordentliga menssmärtor dessutom!
    Hade kontakt med gyn som sa missfall...
    Detta var nyårsafton, så jag jobbade hela kvällen, det hade ju ändå skitit sig...

Dagen efter ringde de från gyn och frågade hur det var, fortfarande blod men mer brunt, och då fick jag komma in och göra vul, det fanns ett hjärta som pickade...

Jag tänker hoppas på att du fått samma skrämskott!

Kramar till er alla!
    *tassar ut igen*

• Fjällbruttan

Hej!

Har smugit runt lite i kulisserna här de senaste dagarna, ännu en deppad tjej...
    I alla fall är det skönt att inte vara ensam....

PB, om du hittar nånstans att beställa naivitet, kan jag få web-adressen då?
    Och kanske vi skulle behöva gå samma kurs, och inte förstå alla andra så förbannat, mycket klokt skrivet!
    Och jag tänker hålla tummarna för er!
    (men här har du en gummiklubba att dunka till han i knoppen med för klantiga uttalanden!!)

September, håller tummarna för dig med!

Snorkis, jag tycker du är enorm, fantastisk och stark som orkar dela så mycket med oss andra här, läste din förlossningsberättelse och tårarna forsade! Önskar dig all lycka och lugn och ro kring denna grav, och att läkaren blir mer empatisk..
    Kram

• Fjällbruttan

Snorkis, har tänkt på dig i natt... blir lätt så när man inte kan sova

Ville bara tala om att jag har en mycket god vän vars första förlossning var ett h-vete (främst för att de had BM from Hell) och efteråt blev kaoset ett faktum när det visade sig att barnet hade DS med outvecklade lungor så Thyra dog 1 dygn efter förlossning. Detta resulterade i en total skräck för förlossning för L, så hon gick på aurora och specmödra nästa grav, och från början var de ovilliga till snitt, men ju längre grav gick och de såg L´s bestämdhet så var det ingen tvekan, hon fick snitt.

Även deras tredje barn föddes med snitt.

Så jag tycker att du ska försöka få Aurorasamtal och så stå på dig, det är faktiskt bara du som känner ditt innersta! Men det är lätt att tycka vad andra ska göra...
    Hoppas du inte tar illa upp för detta inlägg.
    Vad jag vill säga i allt mitt svammel är jag tycker att dina känslor och upplevelser är miljoner gånger viktigare än något sjukhus statistik!

Kram

• Fjällbruttan

Klockarbol, tack för hälsningen och tack för den fina texten!

Hoppas att bilen gick igenom imorse!

Jag måste knycka tillbaka min klubba ett tag PB, karlar som uttalar enorma taffligheter finns det tyvärr i överflöd verkar det som!

Inatt när vår lilla Groda snorkade och hostade och jag bad maken gå till ett annat sovrum så jag fick härja med henne ifred (och han skulle få sova)vägrade han först, och sen fick jag höra hur jävla sur och grinig jag är på natten och att han minsann efter denna natt skulle ta alla barn för att jag var så lat

Behöver jag tala om att jag tog min snoriga Groda och svepte iväg till ett av de äldre barnens säng( hon är hos sin pappa två dagar) och sov där resten av natten!

Elak som jag är så hoppas jag att nån däruppe ser till att det rasar ner snö innanför hans jacka idag på jobbetDemon

• Fjällbruttan
    passionsblomman skrev 2010-12-30 01:14:30 följande:
    Jädrans vilka stora bilder det blev!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Men fina bilder!
    Heja Blompojkens kampanj, jag vet ju att han är fullt införstådd med hur det är ta hand om en hund,
    vi hade ju ett mycket trevligt samtal i somrasFlört

Han är mycket klok den pojken!

Precis som sin mammaHjärta
  • Fjällbruttan

Och nu spammar jag på.....

Förlåt!

För er som inte minns mig, jag har ju tassat här förut (men jag hänger mest i andra barntråden):

39 årig 4-barnsmor, enbart döttrar som ger mig gråa strån
    Stora I är 13, Mellan M 10, Lilla Vild 3 och Grodan 8 månader.

Lilla Vild och Grodan har jag med nuvarande maken, de andra två med ett ärkeas....

Bor i ett rött hus som står ute om natten i en fjällby, jobbar just nu som General Manager åt La Familia med rätt halvtaskigt resultat, annars leker jag kock på en a´la carte restaurang.

Och jag gillar livet,bvara inte så mycket just nu, för just nu simmar jag så in i helvete för att bara kunna flyta, skulle vilja slappna av och bara gunga på vågorna... men det får bli när det blir...

Kram till er alla

• Fjällbruttan
    HjärtaÖnskar er alla ett riktigt bra 2011, ett år som ska innehålla det ni önskar, uppfylla era drömmar,
    att ni får ha hälsan och att lyckan bosätter sig hos oss alla!
    Det är vad jag önskar!Hjärta

Må vägen komma er till mötes
    Må ni alltid ha medvind
    Må solen värma ert ansikte
    Må regnet falla mjukt över era ängar
    Tills vi möts igen , tills vi möts igen
    Må Gud hålla er i sin hand

Gott nytt år!!Skåli
  • Fjällbruttan
    porchez skrev 2011-01-02 21:26:39 följande:
    PB - av er som följer båda trådarna känns detta säkert bara trevligt, men jag förstår ändå inte, varför vi "blandar". De som vill läser här och den som vill där och enligt dig, de flesta läser båda. Då behöver man väl inte nämna samma saker i båda trådarna? Jag lämnar ut mig här och läser gärna allt ni skriver om allt möjligt och jag vet att det är ett öppet forum och att vi haft denna diskution flera gånger.
    Känner rent krasst att jag trampat några på tårna genom att kliva in här och drar mig tillbaka.
    Jag vill inte "förstöra" i en tråd som funnits så länge och jag hänger ju mest i den andra tråden.

Jag önskar er all lycka!

Kram
  • Fjällbruttan

Tassar in och jublar för Mugglan och Ada och Beda!
    Fortsätter tumhållningen och tassar ut igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!