Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej!

Kolla vilket gammalt konto jag hittade!

Jag känner att jag måste göra ett inlägg i den här stängt/öppet forum-disskussionen eftersom jag är en av dom som har förespråkat ett stängt forum länge.

En fördel med en stängd tråd är att dom som förut känt sig begränsade i det dom velat dela med sig skulle kunna känna sig friare. Dom som redan känner att dom berättar tillräckligt mycket behöver ju förstås inte ändra ett dugg utan kan fortsätta som förut. Jag känner ju att dom flesta av er här är mina vänner och vill gärna höra mer om jobb och familjeliv osv, dvs sånt som inte alla är bekväma med att skriva om på ett öppet forum.  

En annan fördel med ett stängt forum är att man kan ha underforum/undertrådar (om det är tekniskt möjligt förstås) med tex bilder, recept, barnens födelsedagar, BF-listan, inköpslistan till Ullared osv så slipper det efterfrågas med jämna mellanrum.

Jag har länge velat ha ett stängt forum men jag har insett nu under diskussionen här att det finns två undantag.

Dels förstår jag inte vitsen med ett stängt forum där vissa är anonyma, vad är då skillnaden mot dagens tråd? Vitsen med ett stängt forum, för min del, är att jag vet vem som läser. I ett stängt forum med anonyma deltagare skulle jag inte vilja skriva något annat än vad jag har gjort här i tråden.

Dels skulle jag inte heller vilja skriva i ett stängt forum om alla skriver både här och i den stängda tråden. Jag tror att det skulle bli alldeles för svårt att hålla isär vad som har skrivits var och till slut skulle någon kommentera det man skrivit i den stängda tråden här i den öppna.

Så om det är dom förutsättningarna som gäller så röstar jag för att behålla tråden här men annars tycker jag att det vore värt att prova ett stängt forum.

Nu blir det höstpromenad i det fina vädret, kramar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!