Välkomna till Tivoli Empatia!
AM, ja gör det!
AM, ja gör det!
Det här var intressant! :
http://www.svd.se/sport/ny-koststudie-gors-pa-elitidrottande-kvinnor_6480842.svd
Att man kan vara undernärd fast man är normalviktig och att man faktiskt lägger lite krut på att för en gångs skull forska på något som har med kvinnor och kvinnors nringsupptagsförmåga, kostvanor etc att göra. Låt vara att man själv inte elitidrottar, men något av värde för alla andra kvinnor kanske kommer fram i slutänden?
Misstanken att så många som 20% av kvinnorna i västvärlden har det där LEA, är ju en rätt hög siffra...
MSW, här kan du felsöka lite:
http://www.myorchids.se/problem.htm
Jag skulle tro att din orkidé har fått antingen för mycket eller för lite vatten och /eller näring.
Jagmåste få lägga in en helt annan tes där...
Alla har inte grönafingrar och jag tror att de där rackarns blommorna känner på sig sånt. Vi gjorde ett test på jobbet. Vi var 3 st som sitter i fil och har lika varmt/kallt/soligt på rummet som vid samma tillfälle fick nya orkidéer från samma blomsterbud. Vi vattnade de på samma sätt en gång i veckan, kruakn var genomskinlig och de fick stå i vatten under en natt i vgeckan typ, allt enl floristen. Mina rumsgrannars orkidéer blommar nu för 3:e gången och de är gigantiska! min blomma dog efter 6 månader.
Ingen förstår detta, framförallt inte mina rumsgrannar men för mig är det ingen chock, jag brukar helt enkelt inte lyckas klara ngn blomma längre än ngn månad eller så, biland bara ngn vecka eller två.
jag ville nog bara säga att jag itne kommer att lägg amgi några trdägårds/blom/ frukt/ svamp diskussioner här inne
Nä, nu måste jag ta mig i kragen och knyta på mig MBT-skorna- Mina promenader har verkligen blivit kortare och färre den senaste veckan, eftersom vi haft besök så pass många dagar och dessutom var tvugna att storstäda innan dess. Jag får vara ytterst tacksam att vågen bara visar 2 hg mer idag än i måndags, efter all god mat vi dessutom ätit.
Egentligen är jag seg som sirap och håller kanske på att bli förkyld eller så? Det gör liksom sådär krypigt ont i kroppen. Men jag tar en lite lugn promenad, så är det säkert mest nyttigt. Hunden måste ju ändå få komma ut. Sedan är här två hungriga killar som tycker det vore fint med lite mat. Fläskpannkaka? Det går ju fort och lätt.
Hattis, radhus? Med bara liten plätt att ha en grill (för DET verkar ju vara en vedertagen sanning i vårt land? Man älskar att grilla och äta utomhus. Hela tiden.) och så en tusenskönamatta istf gräs, och ett par smultronland för små fingrar att plocka söta bär.
Sandlåda och gungor brukar ju finnas på den gemensamma innergård som gör radhusområden till ett socialt ställe att bo på, för dem som är hemma med barn. Bara att släpp ut nybytta, nyätna barn och inte behöva alls sköta mycken grönska eller gå iväg långt för utelek.
Snartis, tycker det är självklart att maken ska antingen vabba för ena eller ha föräldraledigt.
Reglerna är ju så, att man inte får varas jukskriven själv samtidigt som man har hand om sitt/sina barn. Detta skulle jag tro är den regel i vårt system som följs absolut sämst, då man knappast stannar hemma hela familjen om tex mamam plus ett barn är magsjukt-då lär pappa gå och jobba inte sant? Och hemma hankar man sig fram bäst det går, med film, tv osv.
Det enda felet hade alltså varit om du vore sjukskriven, och ändå hade med dig ett eller båda barnen till sjukhuset.
Logiskt i detm perspektivet att man jämställer föräldraledighet med aarbete-jättefint och ett slag för jämställdhet och att värdera jobbet att ta hand om sina barn lika högt som att arbeta utanför hemmmet. men knappast något folk följer i förkylningstider och så. Då är det ju dessutom bättre att vabba rakt av, eftersom det inte är karens på det.
Men, jag hade alltså inte kunnat vara hemma sjukskriven för min sköldkörtelinfalammation om min son vore liten. då skulle min sambo varit tvungen att ta ut föräldraledighet för honom isåfall.
Nu tycker ju jag, att med de där såren du har, vore det helt rätt och riktigt om du vore sjukskriven-och då fick din make vabba för Kicken, ingen behöver då ta dagar för lillebror, utan ni kunde få rå varandra hemma allihop om ni så ville. Eller så skulle maken ta dagar för lillebror, och du vara sjukskriven, medan Kicken är på dagis så mycket han tycker är roligt och får.
Jag tror inte att fk kommer att ha synpunkter på er lösning.
Snartis, sjukskriv dig själv och så vabbar maken. Det är helt lagligt och jag menar, hade du gått och jobbat med de där såren? Det tycker jag inte att du skulle ha gjort iallafall.
Det är Kicken och så du själv som behöver lite ompyssling tycker jag det verkar som. Då ska ni ha det också. Och de där lillebrorsan, han låter ju för bra för att vara på riktigt nästan. Fast pruttar gör ont, medan de bubblar därinne. Stackars liten.