Lapinette, ska man våga se det där programmet ikväll tro.
Satt på Iris Bamsegympa igår kväll och pratade med två andra mammor medan vi väntade, den ena har adopterat två gånger från Bolivia, en kille som nu är 7 år och så tjejen som är lika gammal som Iris, efter ett par misslyckade ivf:er. Det enda jag tyckte var märkligt var att hon fick ut jäkligt många ägg, 17 stycken, som alla blev befruktade, sedan satte de in två åt gången två gånger, hon plussade men fick inte behålla graviditeten mer än ett par veckor båda gångerna och sedan gav de upp. Jag tror nog att jag skulle använt upp alla de andra äggen medan jag stod i adoptionskön men man är väl olika. Nu har de tydligen fått en ny president i Bolivia som i princip stängt adoptionsmöjligheten därifrån och barnhemmen svämmar över. Tragiskt.
Den andra mamman var inne på sin tredje ivf, första barnet föddes med ett hjärtfel och trots operation dog det åtta veckor gammalt. Barn nr två är en pojke som är lika gammal som Iris och klarade sig utan hjärtfelet som tydligen är ärftligt. Nu är hon gravid med ifv nummer tre för att försöka få ett syskon och det är snart dags att screena för det där hjärtfelet, hoppas att det går bra.
I alla fall så kände jag det som att jag hade en jäkla tur här i livet som sluppit allt det där, vad orättvist det ändå är.
Jag kände mig ändå rätt insatt i allt vi satt där och pratade om, väldigt bra att man har hängt här.