start september skrev 2011-08-31 19:49:26 följande:
Fortsatta jubel för Nenne!
Här var det UL idag, bebisen håller sin kurva och flödet ser bra ut.Bra med vatten, studsig bebis och inget syns som är fel. Förhoppningvis är det bara slumpen som gör att den här bebisen väger ca 600 g mindre än dottern vid fullgången tid. Det var en bra BM som gjorde
UL.et och svarade på alla frågor och som också tyckte att det är dumt att gå för mycket över tiden med vår historik. Så nu kör vi. 39+1 idag.
Två färdknäppar på raken (en till planerad), maken har handlat mängder med ananas och jag har gått i trappor. BM-besök på BF+1 och då sätter jag in avdelningen tjat om igångsättning på BF+ 1 vecka. Så nu vet ni vad jag pysslar med de närmaste dagarna
Jag måste bara inflika att de mäter ofta fel på bebisarna vid UL. Våra mättes ju till 2,7 + 2,8 och vägde 2,4 + 2,7 och då ska eg viktavvikelsen vara max 10% enligt min doktor på Östra (vi frågade vid ett tillfälle hur mkt fel det brukade visa). Och jag vill minnas att de mätte fel på Frullans nr 1 också... Så hav förtröstan, det behöver inte vara så mkt annorlunda mot din dotter när bebben väl tittar ut
(Vår doktor sa också att ju större bebis desto svårare att mäta för det är svårt att sätta mätpunkterna rätt tydligen...)