• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Klockarbol, inte har du jinxat tråden inte. Kör försiktigt idag!

• Telis

Tack för tipsen om present till kalaset. Det får bli en ettårspresent och sen ev. någon liten grej till värdparet.

Är det någon som är på jakt efter en etta i Stockholm? Då kan ni ju kika på den här: www.esny.se/node/846/images

• Telis

Lappis, jag gillar såna där personliga sagoböcker som Ore skrev om men problemet när jag tänkte köpa en sån i doppresent var att man skulle fylla i barnets tre kompisar också och fyramånaders bebisar brukar inte ha så många kompisar. Så jag har sparat det tipset till ett senare tillfälle. Istället köpte jag till förra dopet vi var på ett sånt här badlakan med barnets namn och föräldrarna verkade väldigt nöjda:
    maxmia.e-butiken.se/

• Telis

Ore, ja men det var ju smart att använda syskonens namn i de fall det går.

Piggelin, den ligger på Odengatan. En etta på 423 kvm bara.

Kommer ni ihåg att jag berättade om en tjej i min föräldragrupp som fick barn i januari och som jag tyckte såg höggravid ut för ett tag sen? Det stämde, en annan av mammorna berättade att barnet ska komma i december. Så om hon inte går över tiden kommer hon alltså att få två barn på samma år, ett i januari och ett i december. OMG säger jag bara.

• Telis
    fru AM skrev 2010-11-26 13:29:32 följande:
    Irländska tvillingar kallas det - två syskon, som inte är tvillingar, samma kalenderår ... Inte mitt drömscenario kanske.
    Nä, om "vanliga" tvillingar inte tillhör drömscenariot så gör dom irländska det ännu mindre. Trots att jag egentligen gillade att vara gravid.
  • Telis
    Ore skrev 2010-11-26 13:48:05 följande:
    För mig klassas detta som "göra det svårare för sig än vad som antagligen är nyttigt"...
    Undrar om dom inte håller med? Dom flesta planerar väl ändå inte att få barnen så tätt?
  • Telis
    snaily skrev 2010-11-26 14:23:19 följande:
    AMDet kan man ju tycka! Men det var tydligen en i personalen som inte höll med - klippt ur artikeln i Aftonbladet: Tipsar om öronproppar – Jag skulle tro att lågdämpande hörselskydd, proppar som man stoppar i öronen, är bäst, tipsar Lars Larsson och påpekar att det är arbetsgivarens skyldighet att fixa fram dem. Hörselskydd gillas dock inte av alla. I ett inlägg på Dagens Sjuksköterska skriver en barnsjuksköterska att det vore bättre om de födande kvinnorna behärskade sig. – Är det helt orimligt att kräva att vuxna människor ska kunna behärska sig, även om de ligger i förlossningsplågor? Som vuxen kan man väl ändå tygla sig även om man föder barn. Det finns ju andra strategier än att gallskrika, tycker hon och föreslår att de ska bita sig i läppen och tänka att det går över.  
    Men dra mig baklänges! Det var det värsta jag har hört nästan. Så j-a oempatiskt!
  • Telis

Nej, nu ska vi ta och åka till passenheten igen och hämta ut Televinkens pass.

Mysig fredagskväll på er alla!

• Telis

muggles, vad skönt att du känner det så! Det är ju just det där med extra allt som skulle oroa mig.

Ore, glömde ju säga förut - jaa, jag vill jättegärna se kort på lillkillen! Tänk att han är ett år redan!

• Telis

Gah, det är I N T E skönt att vara ute och promenera i jeans utan långkallingar när det är -10. Dessutom var passenheten stängd när vi väl kom dit. Fast vi fick en väldigt trevlig middag på stan med Televinkens pappa. Nu blir det lussebulle och saffransglögg till dessert här hemma.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!