Välkomna till Tivoli Empatia!
Grattis Izzie till plusset! Måtte det gå bra hela vägen denna gång!
...och grattis till lyckat VUL, Sept. Vad SKÖNT, även om jag förstår att du är luttrad, typ sett det förut, men ändå har det gått åt skogen. Håller tummarna, dennan gången SKA det gå vägen för er, så det så!
Har haft en jättebra helg! Hade lite födelsedagskalas i fredags kväll med mina föräldrar, brorsan med familj samt svärmor. Döm min förvåning då det ringde på dörren ytterligare en gång i fredags kväll, & så stod min syster (som bor i Sthlm) där med sin familj De har inte träffat lilleman innan (de var här när jag gått några dgr över tiden & fick bara se en stor mage...), så det var verkligen superkul att de kom & överraskade, bara sådär, fyllde ju inte ens jämnt! Mannen visste om det & hade lyckats få mig att fixa extra mkt mat utan att jag reflekterade över det, den lurifaxen , så att det räckte till dem med!
Som om inte detta var en överraskning nog, så började det poppa in sms i lördags morse, a´la "Har ni hämtat in tidningen ännu", "Har ni sett förstasidan i GP?" osv. Jag satt & ammade & mannen skottade snö, så innan den kom in, så hann även syrran ringa & fråga samma sak på tfn. Det visade sig att det låg ett brev till mannen & mig i brevlådan (de hade lagt det där kvällen innan), där rubriken var "Välkomna på 2011 års Möhipp-Svensexa den 15 januari 2011!" Fick info om att vi skulle bli upphämtade kl elva & att deras tre barn skulle passa Amanda hela dagen (& lilleman följa med oss). Så vid elva dök de upp & hade med sig skumpa & vaniljhjärtan (kakan, ni vet), & sen var det var det bara att följa med
Hade en helt underbar dag tillsammans, vi fyra (plus Eric - som skötte sig exemplariskt & sov nästan hela tiden). Underbart att bara umgås, prata till punkt, ha vuxentid tillsammans osv. Så otroligt omtänksamt av syrran & svågern, hade inga som helst tankar på att de skulle göra ngt sådant, speciellt som de bor i hufvudstaden!
Ni som sett att jag skrivit lite om det på FB - jag var lite kryptisk & skrev ingenstans att det var möhippa/svensexa, eftersom det inte är så många som vet om att vi ska kombinera dop & vigsel. Så ligg gärna lågt på fejjan om detta
Oj, nu måste jag rusa, ska hämta Amanda om tjugo minuter.