Oj har redan glömt vad jag ville kommentera. sSka försöka minnas.
Oms!
härlgit med dottern!!! Blir så GLAD när jag hör om detta!
Klockarbol,
hoppas nu att du kan få en tillräckligt "lugn" jul utan alltför mycket rpoblem emd svårmor och annat. Hoppas att du snart får upp kaliumet också! Du vet väl att det även finns kaliumsalt man kan köpa och använda i maten istället för vanliga natriumsaltet. tror att typ "Seltin" är ett sådant sal. Om det nu finns kvar....
Snorkis,
jag säger det igen! GRATTIS och jag HOPPAS att du kommer att få känna dig åtminstone lite mindre orolig och livrädd senare under graviditeten även om det inte kommer att bli en graviditet du kan "njuta" av. Men jag håller med Mugglan varför ska ALLA hela tiden NJUTA av sina graviditeter. SÅ MÅNGA har problem av olika slag (fysiska mentala) och tycker inte alls att graviditeten är särkilt härlig....
Oupsie,
vännen! Jag förstår verkligen att du mår dåligt nu. Att ha sådan frutansvärd värk och att folk ändå inte ens kan försöka förstå måste kännas tungt! Att du dessutom fått karpal är inte bra. TUR att du ändå är såpass nära som du är, även om det inte känns så för dig. Jag fick ju dottern när jag var i samma vecka som du är nu.... men som sagt 7 veckr till med dina krämpor låter inte optimalt. kan du ev få sätta igång tidigare?????
Snaily,
låter bra att du fått kontakt även om du inte tyckte läkaren i sig var någon höjdare... hoppas verkligen att du kan få hjälp! Och du ang julen så känn itne så. Jul behöver inte vara så som "det alltid varit". Ni har börjat ett nytt kapitel i ert liv ALLDELES NYSS och då måste man ju kunna få göra saker annorlunda också. Varför inte köpa lite mat som du känner att du inte vill "kräkas på" och tända ett ljus och bara "vara" där hemma med maken och lilla Yngla.
Själva firar vi jul HÄR i år vilket jag tycker känns sååååå skönt! Ingen familj utan bara jag, maken, dottern och katterna. men det känns så himla bra! Slippa resa slippa stress slippa många av de krav som jular med andra ändå för med sig, även om de även innebör roliga saker såklart. men i år känns det optimalt att få vara hemma utan några att "ta hänsyn till" mer än oss själva. På julaftonskvällen ska vi fira med knytis tillsammans med vänner här vilket känns jättemysigt. Annorlunda ja men inte sämre. En av de vi ska fira med är min vän jag berättade om tidigare som fått sin hjärntumörsdiagnos nyligen. Det känns fint att få fira med dem faktiskt. Även om fira kanske är lite fel ord i sammanhanget, men att få vara med dem på julafton känns helt enkelt bra!
Hoppas du kan hitta lite ro under julen ändå även om det blir en annorlunda jul.
Tinga,
hörigt att du är färdigjobbad nu inför julen även om det var hektiskt! Själv har jag min stora bit kvar och det känns blandat. På ett vis är jag skitpeppad att skriva men på ett vis vill jag ju gärna vara ledig...
jag ahr min första dead line i början av januari så mellandagarna blir det nog mycket jobb för min del. men ska ändå vara ledig under juldagarna har jag tänkt mig. ÄVEN annandagen vilket ju inte är en helgdag här (den finns inte i USA)...!
jag ahde mer än gärna kommit på trådträff också om jag varit i Sverige men nu är jag ju här som sagt. Hoppas ni får en rolig och mysig sådan iallafall!!!