Det här började jag skriva igår - kanske lite överspelat nu:
Svår att säga om bröllop med en enmånaders. Jag hade inte satt mig med så liten på vigseln tror jag, en så liten är svår att förutsäga. Möjligen om man håller sig nära dörren? Vet vänner som haft med sig sina föräldrar som tagit en promenad med barnet under vigseln, det funkar ju. Är det middag och fest går det ju men det är lätt lite hattigt. Ammar man är det svårt att dela så himla mycket med maken också.
Resa är så personligt. Vi åkte till ett annat medelhavsland med liten tjej när hon var tre månader, det gick strålande. Jag visste att sjukvården där är hyfsad om det hände något. och vi bokade ganska nära innan så jag visste att jag var ok och att hon var ganska stabil. Vi hade två år innan varit på samma resmål (liten fiskeby) så vi visste hur det funkade. Ammar man har de visst grundskydd, vaccinationskyddet träder inte in förrän efter sex månader. Värme på sommaren är ju en utmaning. För tidigt födda tror jag inte man ska flyga med i början helst alls tror jag? Vi flög 3 h reguljärt och det gick bra och kändes mindre bakterietyngt än charter. det här var i september när det var svalare vid medelhavet, inte mycket infektioner och inte RS-år heller. Jag hade inte badat på hela sommaren och låg inte i alls länge ens därnere av mjölkstockningsrädsla, men det gick bra. Jag ammade henne till sömns till fördrinken på restauranger ( ganska avslappnande sådana) och och hon sov oftast hela varmrätten i alla fall. Det var mycket packning och mycket jobb runt men det blev en bra resa.
Sammanfattningsvis Snorkis - det måste vara upp till er att bestämma.