Välkomna till Tivoli Empatia!
om 2h 'är det dags för ett nytt möte i skolan, lite uppföljnign såhär en månad in på terminen.
Det känns så trist men jag måste börja med at klaga över hur dåligt det fungerar md informationsöverföringen samt läxorna. Som vanligt har man lagt på min stora tjej att lämna ett meddelande till mig muntligen eller via papper och sen lite snabbt bett henne ordna -i deras ögon- en enkel läxa till nästa dag mend påföljden att hon självklart glömmer detta och då kan hon inte arbeta med det de andra gör på lektionen... Blir så sjukt trött!!!
Inga muntliga instruktioner ska någonsin ges henne om inte under en lektion där läraren är närvarande. inga papper ska hem med henne då de inte ens lämnar klassrummet hon är i för då har hon redan glömt bot dem! Inga meddelanden ska gå till mig via henne. Vi har mail och telefon att ta detta på - hur djävla svårt kan det va???
Varför är lärarna i hennes skolan immuna mot den inforamtion som rektor, bitr rektor, mentor samt spec lärare kontinuerligt delger de alla?? blir så trött på detta. hur många uppförsbackar ska det finnas?? tur att stora tjejen är så pass positiv och mitiverad att vi kan hatera dessa omedelbara motgångar - men hur länge är hon det?
så, nu har jag beklagat mig, nu ska här jobbas ngnt timme till innan det är dags att fundera på kläder till mötet.