Hej allihop!
Jag saknar er och allt prat här inne och det värmer att ni undrat hur vi har det.
Livet snurrar fort och nya jobbet kräver än så länge stor koncentration och mycket energi men jag tror att det kommer bli bra när jag kommit in i det ännu mer. Det känns iaf som att pusselbit efter pusselbit faller på plats när det gäller nya rutiner och arbetsuppgifter.
Lilla sover fortfarande sämre än sämst. Nu är det en månad sedan vi tog bort napp och nattvälling i vårt försök att hitta någon lösning. Men vi märker ingen skillnad. Tanken har frestat att ge henne iaf nappen tillbaka, men hon sov ju dåligt även med den.
Vi har provat AW men efter typ tre veckors slit utan mycket tillbaka tryter motivationen. Maken och Lilla har träffat två läkare. Den ena gav läkemedel som alternativ om det inte ordnar sig snart men jag känner mig väldigt emot det. Det känns som att ge sin bebis knark ungefär. Den andra läkaren tyckte inte Lilla var en kandidat till läkemedel eftersom hon är en glad, frisk och nöjd tjej på dagarna. Han gratulerade oss istället till ett glatt och aktivt barn och menade att "det går över". Det känns ju på sätt och vis roligt, men NÄR går det över och hur länge orkar vi.
En typisk natt vaknar hon ca 7 gånger och behöver i typ 90% av fallen "åtgärdas", alltså hon somnar inte om själv utan att man får stoppa om, ramsa, lägga ner, hålla i eller nåt annat. Mer än varannan natt har hon också en "vakenstund" på mer än 20 min, alltså hon krånglar, skriker, gnäller, gråter eller grejar minst så länge innan hon somnar om.
Någon som orkat läsa ända hit.
I vilket fall kan man sammanfattningsvis säga att vi börjar gå på knäna och gör inte mycket annat än sådan vi måste.
Just nu sover hon middag, jag surfar, maken snickrar bastu som snart är klar och Stora på kalas. Jo, just solen strålar också i jag hoppas på en liten sväng på skidorna i em.
Säger också stort grattis till Oupsie och Smint!! Hoppas ni mår bra!!
Hattis, jag tycker du kan vara helt lugn, jag fuskade också någon gång. Som sagt i andra länder finns inga rekommendationer likt de svenska.
Såg nåt om att Snaily ska flytta. Har maken fått jobb? Kan någon berätta för mig!
Har jag missat nåt speciellt annat??
Kram på er allihop!