• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

ang händelsen på dotterns förskola som var före jul så verkar det utrett och klart nu. Ingen misstanke finns. Fick veckobrev idag och där stod det lite om personal osv.. och det stod att pedagogen X önskat byta enhet då X skulle flytta.. så det var ju bra att det löste sig så..  Hade nog varit jobbigt att komma tillbaka till förskolan 

• smint

Ställer in mig

Oupise: Åh så trist att det inte blev av idag, men skönt kanske just om du har huvudvärk...

OMS: Välkommen hem, låter som du haft en ljuvlig semester.

Skall ta tag i dagens bakning, muffins med hallon och vit choklad.  och så lite tvätt på det..

• smint

Telis: Skönt att det känns bättre idag, då är det på rätt väg.  Kram

• smint

tror det skall finnas plastat frotte som man kan köpa på meter vara, men kommer inte ihåg vart jag sett det.. 

• smint
    Tinga skrev 2011-01-29 12:42:20 följande:
    Oupsie - kanske lika bra att det inte blev idag då, om du nu inte mår riktigt bra, men jag förstår att det känns lite som ett antiklimax också.

Jag har ytterligare en sängfråga; är det någon som vet om det finns plastad frotté för 90x200-sängar att köpa någonstans? Med två storkräkare i familjen hade det känts bra att kunna plasta hela sängen. I nödfall får vi väl köpa mindre på IKEA, så får jag sy ihop den.

Muggles - en fråga till dig; ni köpte ju ny ledstång till er trappa för ett tag sen - var hittar man det? Vi ska renovera "trapphuset" och allrummet där uppe om några veckor, och tänkte att vi skulle byta ut ledstången då, men jag har ingen aning om var man hittar det. Finns det kanske på vanliga byggvaruhus?

Ore - du kanske också har koll på ledstänger, förresten?

Puff var i princip feberfri idag på morgonen, så nu är det full fart som vanligt här.
    hittade på Jysk

www.jysk.se/4/294/658/659/1404500/a/catalog      90*200
  • smint

Godmorgon säger jag.

alla här hemma är snoriga nu .... bad timing. men men bara att bita i hop. Värst är väl för T om vi nu måste åka iväg när hon är krasslig, men men.

Har ev haft lite känningar nu på morgonen men vi får se om det återkommer eller om det bara var något lur...  

• smint

Nja verkar inte vara något på g, så jobbigt dr här, med dottern så satte det ordentlig fart med en gång med kraftiga värkar. Oupsie: åh så synd att ni inte fick komma in idag heller oms: tar nog 25 minuter in om det inte är ngn trafik. Hoppas det finns plats på SÖS'. Porchez: välkommen hem och njut av din lediga dag.

• smint

Snartis: Usch vad jobbigt för sonen, hoppas ni fick någon bra hjälp hos läkaren. 

Oupsie: Bra att sammandragningarna gör lite ont, då gör det lite nytta iaf  

BS: Nej nässprayen är nedpackad redan, kom i håg det från förra gången också, och lypsyl så läpparna inte torkar bort

Blir hemma dag för T i morgon då hon snorar och hostar.. så typsikt att det skulle komma nu, hon har inte varit förkyld sedan i oktober.   Men men då kanske hon är pigg när bebisen väl behagar titta ut..

Ni som fått barn nu som har syskon på förskola, höll ni det större barnet hemma första veckan?  Tänkte att T skulle vara hemma så länge R är hemma just för att inte dra hem massa nya baciller och för att bonda med lillebebisen.. Minns att bm på föräldrakursen sist sa att bebisen helst inte skulle bli förkyld de 2 första veckorna, men det är ju sjukt svårt att undvika det om man har syskon på fsk...  

• smint

AM: Nej jag skulle inte fixa ha henne hemma själv, men R kommer vara hemma en vecka-10 dagar så då får hon nog vara hemma så får han underhålla henne, eller så länge vi märker att hon fixar att vara hemma.. Får komma i håg att köpa näsdroppar så det finns

Vickan: Vi har brauns örontermometer som vi köpt på apoteket, tror det kommit någon ny variant nu också av något annat märke. Men jag tycker den funkar bäst nu när dotterns öron blivit lite större, så svårt att få in den exakt annars, och det är svårt att få exakt ändå..  Men det ger iaf en hint hur dom mår.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!