Hej, och förlåt, det var inte meningen att göra någon orolig. Och Parnassia
Jag råkade trilla ner i ett sådant där svart hål ni vet...
Känner mig jättenere och gråter och gråter. Jag har ont och jag är trött. Orkar inte göra någonting. En del av mig vill bara att hon ska komma, NU, för jag vill inte ha ont mer.
Men samtidigt vill jag inte alls att hon ska komma för vi är inte färdiga med det som ska fixas. Jag hade innan en plan för hur vi skulle göra, och möblera. Planen innebar dock att visa saker i vår lägenhet skulle avyttras på blocket. Men jag orkar inte rensa ut hyllor och lådor. Och för den delen vill jag inte ha någon kontakt med främande människor som ska hit och hämta grejer heller. Så det får väl bli en slags plan B, där vi får göra det bästa av det vi har men det innebär ändå att vi har en del att fixa med.
Känner mig bara så värdelös som inte orkar göra någonting, och jag vill ha semester! Jag vill få sova och vila upp mig, och jag vill ha min kropp tillbaka så att jag kan röra mig. Jag är en dålig mamma innan jag ens har fött mitt barn.
Så det, blandat med ångest och oro för en del andra saker, gör att jag inte alls känner mig särskilt redo, eller ens nyfiken, inför vad som komma skall. Tankar på framtiden framkallar mest stress och ångest och jag känner mig som sagt som en dålig mamma innan jag ens har blivit en .
Ursäkta min självömkan. Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska skriva, på sätt och vis är det skönt att få skriva av sig lite men jag känner också att jag har lite svårt att formulera mig. Det känns inte helt bra att skriva om hur trött man är på att vara gravid.
Hmm, jag har i alla fall läst en del, även om jag inte har varit inne och skrivit. Så till att börja med:
Stort grattis Hattis och Izzie! Håller tummarna att det går vägen för er båda den här gången !
Muggles, skönt att allt såg bra ut idag och att Ada redan växt på sig lite.
Frullan, vad ledsen jag blev för er skull när jag läste vad som hänt . Stora kramar!
Smint, min mamma sa att hon hade mycket halsbränna när hon väntade min lillasyster, och hon (min syster) hade mycket hår när hon kom ut.
Vad är mycket halsbränna egentligen? Jag började få det för några veckor sedan men jag har ätit Omeprazol, och kompletterat med en och en annan novalucol när det har behövts. Fy vad det är äckligt att vakna av att man har halsbränna, blää.
September, jag tog två tabletter de första veckorna som jag åt Lergigan, men sen gick jag ner till en om dagen. Tog på morgonen, och kände jag mig mer illamående än vanligt så tog jag ibland en extra på eftermiddagen.
Åh, bal, det hade varit något. Tycker om att gå på baler, men det var ett tag sen sist, och inte lär det bli någon i framtiden heller vad jag kan komma på. Jag har en fin klänning som går i marinblå och silver (den skimrar) som hänger i garderoben. Men den är ju upplagd för att passsa min längd, så den hade väl gått till knäna på dig eller så AM . Annars hade du gärna fått låna. Tycker för övrigt att marinblått kan vara väldigt snyggt och behöver inte alls vara tantigt. Jag hade marinblå klänning på balen när jag tog studenten, och då var jag knappast en tant .