Tack alla hjälpsamma för tips om skrik och kolik!
Nördiga snigeln hade förstås redan läst på om det mesta. Men bra att höra vad som funkat för er och inte!
Nu kör vi Minifom (som jag egentligen inte tror så mycket på), Sempers magdroppar (kan inte skada iaf), förebyggande magmassage minst 2 ggr dagligen, helt mjölkfri kost till mamma - vi har gjort som man INTE ska, infört alla förändringar på en gång, men vad gör man inte när man är desperat?
Upplever inte som om hon har så mycket gaser. Men hon får ont i magen en liten stund efter varje amning, och tydligast på eftermiddag, kväll och ibland även på natten (vilket är det jobbigaste! skrik på dagen går att vänja sig vid men inte riktigt på natten känner jag...). Verkar inte spela någon roll vilken amningsställning vi har, eller om hon rapar eller inte efteråt. Jag tycker jag verkar ha lagom mycket mjölk. Napp tar hon INTE!
Så - jag tror vi gjort vad vi kan för att förebygga, sen är det bara att hantera skriken när de kommer, det håller vi väl långsamt på att vänja oss vid, och provar olika sätt att bära och trösta.
Pratade med BVC-sköterskan om det här häromdagen, blev återigen besviken på vår hälsocentral, undrar hur det kommer sig att jag alltid är mer påläst än personalen som borde vara utbildad inom ämnet, oavsett vad jag söker för på det där bygget?? Visade sig att BVC-sköterskan inte visste något om komjölkproteinallergi hos spädisar - hon trodde jag menade laktosintolerans (fast jag förtydligade och förklarade) och tyckte till slut bara att jag kunde ju prova dricka lite mindre mjölk och det finns ju så många bra laktosfria produkter nu för tiden... !! Trodde knappt mina öron... Men nu provar jag mjölkfritt ändå i några veckor, bara för att ha testat det.
Så, nu har jag uppdaterat er om det var någon som undrade!
Hatar egentligen att gnälla över vår situation just nu, vi är ju så lyckligt lottade! Läste om lilla Elises diagnos.
Med min lilla depression är det lite upp och ner, allt känns tungt på eftermiddagen när man är trött och det är mörkt ute, känns lite bättre när man fått gå en långpromenad i solen som idag. Men är rätt stressad över att maken ska börja jobba på måndag... hjäälp!!