Välkomna till Tivoli Empatia!
PB, det skulle mest bli en ordentlig överraskning .
PB, det skulle mest bli en ordentlig överraskning .
Här är hela topp 100
Pojkar:
www.scb.se/Pages/TableAndChart____307097.aspx
Flickor:
www.scb.se/Pages/TableAndChart____307095.aspx
Och det var på topp 100 som jag menade att ett par av våra namnförslag finns med.
Åh, kul med vin Muggles .
Kom på igår att jag snart kan få dricka ett glas vin .
Angående antal namn så har jag två namn + efternamn, maken har tre namn +efternamn. Jag har som sagt alltid tyckt att mina föräldrar varit lite snåla som bara gav mig två namn, kanske för att jag inte är särskilt förtjust i det andranamn som jag fick .
Därför tänkte vi att vårt barn skulle få tre namn, men nu vet jag inte riktigt. Det vi har tänkt att ha som andranamn har vi varit överrens om länge men vi har svårt att enas om ett förnamn, så jag vet inte riktigt om vi kommer på något tredje namn, eller om det blir ett av förstanamnsförslagen.
Men det verkar ju nästan som att vi får plocka fram pojknamnslistan istället.
Blev lite irriterad på svärmor angående namn. Det namn som vi har tänkt som andranamn är efter min farmor, ett par av de namn som vi har som förstanamnsförslag finns också i min släkt, vilket maken råkade nämna. Det är mest en slump, vi har funderat på namn och hittat några som vi gillar, kanske tittade vi extra på de namnen som fanns i släkten men man måste ju gilla dem också. Men då tyckte svärmor att vi måste ta ett från deras sida också. Men vi vill inte ha något av de namnen, jag har själv frågat maken om det är något som han gärna vill ha från sin sida av släkten men han vill inte. Och hade det blivit en pojke så hade det blivit tvärtom, inga namn med koppling till min släkt.
Hur har ni gjort? Har ni gett något namn bara för att göra någon annan nöjd?
Jag gillar Harriet . Men jag känner en snäll Harriet .
Telis, lite så känner jag också, så därför känner jag ännu mer att jag inte vill ha ett namn från den sidan. Obstinat?
Blivande fru L, det fortsätter att klia. Men jag försöker att inte tänka på det. Har inte hört något om provsvaren idag, utan gissar att jag får dem imorgon när jag ändå ska till BM.