• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

EA - det var vår sista IVF efter månader med uppehåll från träning, akupunktur, inget vin (nästan) etc. etc. Och det var vårt bästa resultat kvalitetsmässigt. Vi fick 5 toppägg av 5 plockade.

pb - jag kollade i förgår och inget har hänt . Plats 55 ... det känns verkligen inte alls skoj.

• passionsblomman

Lappis, skit! Skitkö! Skitväntan! Skitivf:er!

Jag önskar dig en rejäl julklapp i form av massor av steg framåt i kön!!!

• Fru E

Lappis-då var det som jag hade för mig, var lite nyfiken bara

• Lapinette

EA - vi slapp åtminstone bli glada innan så jag ser det inte som om vi någonsin har lyckats få ett plus.

• Fru E

Lappis-jo det är iofs sant. Jag kommer nog ur deppbubblan jag med efter att älta lite till .

Imorgon är det julfest på jobbet och jag har fortfarande inte planerat vad jag ska ha på mig, ont om tid japp! Blir nog en svart klänning men måste lyckas matcha ihop strumpbyxor och en tröja att ha under som är något roligt.
    Dilemmat är med att jag måste hem i hyfsad tid om jag inte ska sova igenom trådträffen . Ska nog kolla om jag kan sova hemma där jag är uppvuxen så slipper gå upp så tidigt

• smint

godförmiddag

Hoppas alla kommit fram till jobb och dylikt i vinterväglaget.. och EA: Ta det lugnt på vägarna ser inte roligt ur alls där nere.

Ganska glad att jag inte jobbar nu, sambon lämnade T i morse så jag åt frukost och plockade lite leksaker och tog en varm dusch istället.. slumrade lite i sängen och skall nu upp. Men det är det här man inte kan göra sedan så jag passar på nu

Sweet: Såg den urgulliga kalendern på din blogg, det var ju bara så sött   

Lappis: Usch den där historien kommer jag ihåg när du var så dålig  Jobbigt med köstatusen.. 

Ni som har barn i 2,5 års åldern, har ni adventskalendrar tlll dom?  den på tv känns lite svår för en sådan liten ännu..  Sambon vill inte ha en paket kalender för varför skall dom få ngn leksak varje dag?? jag var lite inne på det men nu blev det inte så.. och chokladkalender går bort då hon inte äter godis.   Men hon är så liten så det kanske inte spelar ngn roll ännu...

• Fru E

Smint-jag har åkt tåg och cyklat men tänkte nog ge mig hemåt snart och fortsätta jobba hemma.
    Jag har gjort julkalendrar till båda brorsbarnen nu i två år och jag lägger inte en leksak varje dag utan det kan vara en ballong, russin, hårklämma, ett block, penna, julgranskula etc. Lite klurigt att komma på allt är det men försöker att inte ge dem en massa strunt som de inte använder

• Lapinette

Jag älskade min julkalender med små paket varje dag! Sen satt något extra fint på no 24.

• Fru E

Jag funderade på att köpa något liknande till mig och maken, hittade små sydda strumpor som var numrerade upp till 24. Man skulle kunnat få fixa en present varannan dag till varandra, hade varit lite roligt men jag hade fullt upp med presenterna till brorsbarnen då

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!