• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

oupise: ja just det i februari var det ju dags. Ja vi har BF 25/1.  Tänkte på din hemska foglossning. Jobbar du eller pluggar? För annars borde du ju vara sjukskriven om du har så ont att du måste ha kryckor?  Fast pluggar du kanske det funkar ok..

Parnassia: Härligt med miniweekend, spännande att inte veta heller vart ni skall heller. 

• smint

Grattis Grattis Piggelin med familj  

Oupsie: Förstår att du inte vill ha massa släpande när du är mamma ledig. Jo jag blev sjukskriven förra veckan, både foglossning men absolut inte så illa som du, och sammandragningar.. hade jag haft ett kontorsjobb så hade det nog gått bra men ett slitet jobb med 15 krävande 2 åringar funkar inte.. kan jobba 2 timmar sedan har jag så jäkla ont.. och jag kan ju inte sitta still på en stol hela dagarna måste ju ut på utflykter och allt...  

nej nu skall jag lägga mig och läsa i en bok jag lånade på bibblan idag. orkar inte vänta på resten av idol. 

Godnatt alla.

• smint

Härligt att höra från dig Piggelin. Det är bra med en rejäl krabat  Lika lång som min dotter men hon vägde 3715 så hon var lång och smal..

Har njutit i frisörstolen en lång stund idag, så skönt att bara få sitta och läsa en skvallertidning och inte säga så mkt. Var en ny frisörsalong så ingen man behöver prata igen vad som hänt sedan sist med.. Men är nöjd med håret och man känner sig så fin när man går därifrån.

PB: Vilken märklig människa som stövlade in på er tomt.. och sedan börja fråga om sina grejer är ju bara för mkt

AM: undrar om min sambo skulle ha koll på vart vi har lakan nu  jag är nog den som tar det mesta av det tyvärr.. 

I kväll blir det spagetti och köttfärssås i hemmet, kommer nog aldrig tröttna på det.. och sedan kanske lite popcorn på det

var på jakt efter ett par inneskor till sambon i farsdags present, men han har så stora fötter så det fanns inga kvar.. han får dom i efterskott istället. vi gör lite god frukost med amerikanska pannkakor i stället.

• smint

September: Ja oliver i är ju jättegott, måste komma i håg det till nästa gång.. nu blev det morötter och svamp i..   Jag har gått hos claar och co på karlavägen i några år. Hos en tjej som heter Åsa. Jätteduktig tjej. 

ja somna i soffan är verkligen ett vanligt tillstånd här nu. Känns nästan lite fånigt att både jag och sambon är så fasligt trötta..

Hoppas alla har en jättemysig helg på alla era håll .

Kram

• smint
    Oupsie skrev 2010-11-14 14:31:31 följande:
    Smint, nä jag förstår att det verkligen inte fungerar med den typen av jobb. Skönt att FK tyckte det samma.
    det har vi inte sett ännu, har inte fått någon respons på läkarintyget jag skickat in. Men för 2,5 år sedan fick jag samma och då sa dom ingenting iaf.. och det ligger väl lagrat i deras system antar jag.

• smint

vilket ljuvligt litet dockhus AM. Hade funderingar på det till dottern men hon är lite för liten ännu kanske. Men så hade min kära far varit uppe på vinden och hittat mitt gamla dockskåp med lite tillbehör så nu får hon det i vår ngn gång när dom kommer upp. 

Har idag varit på KS och tagit en förebyggande spruta för jag är rh-negativ och bebisen är RH positiv. Så nu gör dom någon ny studie med att man får en spruta före och efter förlossningen.. 

PB: Usch lider med dig i denna eviga väntan, hoppas dagarna går fram som ånglok nu. 

Viktualia: Härligt att känna så för att ha börjat jobba, det är ju hemkomsten som är helt fantastisk Känns lite mer på riktigt att man har en familj på något sätt.   Hur tycker mannen det är att vara hemma då?  

Husdjur, är uppväxt med katter av olika raser, men kommer nog inte skaffa något på länge.. Så mkt fix och trix när man skall resa bort osv.. min svärmor har 2 hundar och så mkt pengar hon lagt på att ha dom på hunddagis när dom är på semester är galet. Sambon är allergisk mot katt så det kan vi inte ha.

Lappis: Kul med fler fina glas, skönt att sälja lite grejer på blocket också. ut med det gamla och in med det nya

började så bra med matlista för ett tag sedan men nu har det tagit slut på inspiration. Men nu när jag är hemma så skall jag banne mig få en bra rutin på det också.. 

• smint

piggelin: Men fy vad trist   såklart tänker man inte på det när man har tusen andra saker i huvudet ... Skönt att ni får låna en liggdel så länge. Härligt att vara hemma gissar jag

• smint

PB: Nej nej, hoppas också in i det sista att det bara är ett litet blodkärl eller lite överansträngning som gjort att det blöder.....  *bamsekram till dig och sambon*

Tinga: Ha en ljuvlig helg i London, elönde med sönernas sjukdomar

Låter som ni hade en trevlig kväll igår

Klockarbol: Uschans dina val är ju inte roliga något av dom.. men hoppas det kan lösa sig så att du kan få bo kvar i huset.. 

Snaily: *kramar till dig och din mamma*

Igår tog jag och dottern båten till mormor och morfar så nu är vi här och har det lite lugnt och mysigt. Hon är galen i sin morfar som busar järnet så det är härligt att se. Vi tog ned mitt dockskåp i dag för att kolla status på det, men det var inte alls så trasigt som jag mindes det, måste tänka på något annat. Men dockorna var borta men möblerna var kvar. Superroligt. Var ett Lundby det också men ingen aning vilken modell.. någon klassisk variant gissar jag på..

Dags för lite sömn nu.. 

• smint
    Telis skrev 2010-11-19 11:31:08 följande:
    På tal om pengar, jag var på Polaren och Pyret och handlade lite i onsdags eftermiddag och när jag kom hem på kvällen låg det en rabattcheck från dom på 20% i brevlådan. Det var ju lite surt. Är det alldeles väldigt fräckt att gå tillbaka och fråga om man kan få rabatten i efterhand?
    du kan ju lämna tillbaka det du köpte och gå till en annan pop butik, om det finns fler i närheten där du bor?  
  • smint

Har tänkt massor på PB på morgonen, hoppas hon vill kika in senare, men det känns inte som ett bra tecken att hon inte kikat in ännu

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!