Välkomna till Tivoli Empatia!
Tack för er input angående amingsbh:ar. Jag har inte varit iväg och köpt någon än för jag har haft så jäkla ont i fogarna de senaste två dagarna att jag knappt har kunnat ta mig upp ur sängen/soffan, än mindre gå någonstans . Satans jävla bajsfoglossning säger jag bara .
Idag har BVC varit här på besök och vägt lilla Daisy. Hon har gått upp i vikt men är inte riktigt uppe på sin födelsevikt än, men nästan. Just det, jag har nog glömt att skriva hennes vikt och längd, har för mig att någon frågade om det någonstans. Hon var 51 cm lång, och vägde 3360 g när hon föddes.
Och så har hon fått sitt personnummer idag, och papper för namnanmnälan. Jag tror att vi har bestämt oss för vad hon ska heta, men så blir jag lite osäker i alla fall. Kanske ska vänta lite med att skicka in de där papprena... Tilltalsnamn och ett andranamn är klara, men sen är det det tredje namnet. Just nu funderar vi på om hon ska få mitt namn som namn nummer tre. För jag tycker inte att det andra namnet blir helt bra i direkt anslutning till efternamnet.
Jag ska ta och skriva en förlossningsberättelse också har jag tänkt, men jag vet inte om jag behöver lite mer tid, för att förhålla mig till förlossningen. På det stora hela är jag nöjd med förlossningen och jag kan nog knappast klaga på den men vissa delar känns ändå lite småjobbiga. Och det känns lite utlämnande att skriva om det här, men jag kanske bara är lite överkänslig för tillfället ?