Välkomna till Tivoli Empatia!
Appropå klädkassar: Det är ingen som har en vinteroverall i stl 74 att sälja? Jag har en i stl 80 som jag trodde skulle passa för lill-prinsen att ärva, men han är ju så liiiiten, så han kommer drunkna i den. Än så länge använder jag P&Ps suveräna fleeceoverall, men den är ju inget att åka pulka i direkt.
Faktum är att lillen är så liten att jag fick tid för en extra vägning av honom. Han vägde inte ens 8kg på 8mån-kontrollen. (Han vägde 4,1kg när han föddes). Så nu har jag mat- och sovschema för att hinna få i honom så mycket mat jag kan på en dag. Lustigt nog kommer AWs teorier och metoder alltid tillbaka och biter mig i ändan om jag försöker ignorera dem...
Bra jobbat med sömnen förresten, Liten! Vi har ju haft väldiga problem med lill-prinsen som verkar vara en otrygg sort. När jag provat det mesta läste jag på om Sova hela natten, styrkt av att det gått så bra för dig. Jag insåg att det inte varit nån bra idé att ha gett honom vatten när han vaknade, för han måste ju trott att han inte kunde somna om utan det då, så jag slutade med det OCH tog bort nappen. Det senare var nog dock ett misstag, eller så hade vi bara otur med att han blev förkyld i samma veva, för han kunde verkligen inte glömma den så fjärde natten fick han tillbaka den. Skitnöjd blev han den lille spjuvern! Men din lilleman använder inte napp eller? Just nu har vi 3-4 uppvak per natt och det får vara ok för nu med tanke på hur det varit.