• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Usch ja EA! Vännen! Stor kram!

• Izzie

Sitter på tåget på väg till Malmö, är en timma försenad pga vädret. Typiskt! Men tåget går ju inte fortare för att jag stressar. Lika bra att koppla av, har med mig Matildas bärbara dvd-spelare o tänkte kolla på lite brothers and sisters - vardagslyx!

• Izzie

*Svischar in*

Har tyvärr inte hunnit läsa ikapp. så det blir inga kommentarer från mig, men jag vill bara säga att jag dyker upp till trådträffen imorgon. Släktkalaset jag ska på är alldeles i närheten, och det är nog menat att jag ska hinna med båda. Släktingarna som bor där träffar jag max 1 gång per år, och hittills har vi aldrig haft en trådträff där så jag har bestämt mig för att det är ödet

Eftersom släktkalaset är samma tid som tråddejten är jag med ett tag och sen åker jag vidare. Jag vet säkert att MSW kommer iaf, så jag inboxar mitt mobilnr till dig så kan du kanske ringa mig om ni fastnar i trafiken eller om något annat oväntat dyker upp?

Ska bli skitkul att se er imorgon!

Trevlig fredagkväll & kram från mig!

• Izzie

Nu har jag äntligen hittat in... Det är verkligen decemberstressigt på alla håll! Känns helkonstigt med den nya designen på sidan, men man vänjer väl sig antar jag?

Har skrivit några inlägg, men sista vet jag inte om jag hann posta? Någon i rummet bredvid började hulka och behövde assistans... Blä för magsjuka!!! Det verkar gå överallt nu!

Om jag missat att säga det - Tack för tråddejten sist! Det var jättekul att ses!

Har ströläst lite via mobilen ibland, så jag får se vad det var jag skulle kommentera.
    Framförallt  - STORT GRATTIS Snaily! Vilken härlig förlossningsberättelse! Shit vad bra det gick utan någon form av bedövning! *imponerad* Såg namnet på FB och det är jättesött! Vilken fantastisk julklapp ni fick!

Snorkis - Läste inlägget ang din moster! Vilken människa! Släkt är ju alltid svårt eftersom man inte väljer dem själv, men henne låter det som att det vore bra att ha på distans - väldigt lång sådan... Stor kram!

Tinga - Har förstått att det varit lite framsteg på viktfronten för grabbarna! Vad kul - stort grattis till det! Ni är riktiga kämpar allihop!

PB - Har aldrig riktigt kommenterat allt du har skrivit kring känslor den senaste tiden. Måste bara säga att du flera gånger rört mig till tårar. Du är verkligen helt fantastisk på att uttrycka dig. Allt blir så levande. Dina målande beskrivningar, träffsäkra tolkningar och empatiska synsätt lyser igenom så starkt att jag får ett hugg i hjärtat när jag läser om din smärta. Vill bara skicka en stor kram!

Klockarbol - Hjärtat ömmar för dig med ska du veta! Hoppas så att det finns någon nära som kan krama dig och hjälpa dig igenom det värsta. Ord känns ibland så futtiga.  *kramar om*

Muggles - Stackars lilla Moa! Såg att du redan fått tipset att varva alvedon och ipren, använd det! Så har vi blivit tipsade att göra med Matilda för att undvika fler feberkramper. Det ska tydligen vara helt ok att mixa, men det hade jag aldrig vågat om inte läkarna uppmanat till det. Hoppas det lättar snart! 

Ore - Läste inlägget om din mamma... Usch så otacksamt det måste kännas i din situation! Vet inte riktigt vad jag ska råda till heller. Svårt när man inte känner din mamma och vet om hon är lite självisk i grunden eller om det bara är en reaktion av smärta efter skilsmässan... Om det är det senare, kan man kanske tänka sig att ha lite tålamod och försöka att inte ta åt sig men säga till när hon går över gränsen. Är det det förstnämnda kanske du kan börja deala? Typ, vi kan fixa din bil, men då behöver vi barnvaktshjälp nästa vecka för att hinna med? Sätta lite hårt mot hårt liksom? Är hon likadan mot din syster? kram!

Nähä, borde väl fixa lite middag. Tänkte se reprisen av Luciafirandet på tv. Var på Matildas dagis i morse och kollade på deras luciatåg. Så fint det var! Jag fick en stor klump i halsen och tårar i ögonen. De sjunger så energiskt och falskt, det är ju så rörande. Alla var lucior, tärnor, tomtar eller pepparkaksgubbar, förutom en kille på Matildas avdelning som var utklädd till dinosaurie - jag skrattade boktavligen så jag grät när jag såg honom - så himla skön unge!
    Har hunnit med att klippa mig oxå. Impulsklippte faktiskt av flera decimeter, så det känns jättespeciellt. Kommer nog kännas konstigt nästa gång i duschen... Men nu är det lite mer frisyr, inte bara långt och hängigt! Känner mig än så länge helnöjd!

Sen är det ju Biggest Loser finalen ikväll - får inte missas! Älskar Biggest Loser (am varianten)!

BIM till helgen - än så länge nada symptom...

• Izzie

Smint - Usch, så jobbigt. Det är ju bara så ofattbart. Skönt att det iaf inte är i ditt barns direkta närhet som pedagogen jobbat. Vi har haft ett liknande fall där jag bor också och det har varit superkämpigt för alla inblandade. Skickar stor kram!

PB - Kunde inte heller låta bli att fnissa... Såg liksom bilden framför mig, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara fullt så illa att det blir bättre av att raka av det...
    Hade inte heller råd att köra hela kitet hos frisören så här innan jul, men jag tänkte satsa på en intensivtoning hemma iaf, det brukar hjälpa. En sån kanske du kan testa?

Snaily - Hon är verkligen helt bedårande, din lilla Yngla!

Fru E - Jag tror också på det vita...

1up - Femte sjukan? 

• Izzie

Am - Du är verkligen full av överraskningar

• Izzie

Här har vi oxå satsat på gran idag, fast vi har redan klätt våran. Här kostar det 550 kr för en kungsgran och den vill man ju gärna kunna njuta av lite medan man fortfarande tycker jul är kul... Efter annandagen brukar jag vara less på jul och röda saker... Bättre att kunna njuta lite så här innan tycker jag.

Tanthelvetet har oxå kommit idag, irriterande punktlig... Apa Känns som den fördelen folk pratar om att man kan ha efter ett missfall, att "kroppen snabbt vill bli gravid igen, och att det därför är lättare" börjar kännas långt borta... Tycker ALLA är gravida just nu. Men det är väl bara för att man är inne i karusellen igen.

Nähä, jag ska hoppa i säng. Är dödstrött. Hade 15-timmarspass på jobbet igår och har nu jobbat 13 dagar av 14 med max 6h sömn per natt, så det är dags att försöka komma ner lite i varv. Måste ladda inför morgondagens satsning på de sista julklapparna. Sorry för bara en massa egoinlägg idag. Återkommer när jag är piggare med bättre humör. 

kram o gonatt <3 

• Izzie

Har precis läst ikapp de 8-10 senaste sidorna och det var tung läsning får man säga. Känner mig helt otillräcklig när det gäller att kommentera allt jag läst. Så mycket smärta för så många. Det började ju lite mer lättsamt med hushållsassistenter - köpte själv en ny Kenwood för några år sen, påminner om Kitchen Aid designmässigt - men den hade verkligen apdålig effekt. Glöm för all del inte att kolla upp effekten innan inköp! Tycker nästan den var sämre än en elvisp... Mamma har en gammal Kenwood som är superbra. Såndär orange, jättebra effekt fast den låter förstås så mycket att man tror den ska flyga iväg av sig självt, men effektiv är den iaf. Ja, oavsett märke så tror jag effekten är det viktigaste. Och att tillbehören är rejäla (ingen tunn plast). 

Ja, det var den lätta delen.

Klockis, PB, Snorkis - vad ska man börja? Jag känner verkligen med er ska ni veta! Även om jag inte har varit i situationerna själv och därför inte till fullo kan förstå vad ni går igenom, så beskriver ni alla väldigt målande och på nåt sätt konkret, om era känslor. Det enda man kan säga om känslor är väl egentligen att det finns inga rätt eller fel. De är inte förutsägbara, inte givna, inte alltid rationella. Svåra att styra över men ändå inte möjliga att slippa undan (åtminstone inte i längden).

Jag är oerhört lösningsfokuserad som person och jag vill ofta försöka hitta bot på problemen, lösningar att sträva efter och staka ut vägen med målet i sikte, men jag inser att jag verkligen inte vara till hjälp här. Vill bara säga att jag uppskattar att ni delar med er, var och en på sitt sätt, och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska hitta en ljusning i allt elände. Skickar de allra varmaste kramar!

• Izzie

Måste bara in och gratta September till plusset!!! Fantastiskt med lite goda nyheter! Lät som Oms hade hört mkt gott om läkemedlet och det bådar ju gott! Jag håller tummar, tår och allt annat som kan hållas för att det verkligen ska gå vägen den här gången! Stor kram!

• Izzie

Tiden går fort och nu är det ett tag sen jag var inne och skrev. Jag har läst en del emellanåt iaf, så jag har lite koll på några, mindre på andra, så ta inte illa upp om jag verkar missa kommentera något stort. De senaste dagarna har jag varit bortrest med jobbet så det har bara blivit lite ikappläsning med mobilen. Well well.

Först av allt:
    Muggles - vilken sanslös bergodalbana du varit med om! Och då inte någonstans i positiv bemärkelse, även om utgången blev bra till slut. Jag har tänkt så mycket på dig under senaste veckan och jag är så glad för er skull att operationen lyckades. Du måste känna dig helt slut mentalt efter den resan? Så skönt iaf att turen var på er sida den här gången och att Ada & Beda mår bra! Jag läste vid något tillfälle att läkaren trodde att de skulle födas tidigare? Däremot har jag missat svaret på när han trodde det skulle ske? När är beräknat ursprungs-BF? MIna varmaste kramar till dig o familjen!

Hattis - Stort GRATTIS till plusset! Det är din tur nu!

Fossing - Hej o välkommen! Har missat din presentation, varifrån kommer du?

Snorkis - Läste för några dagar sen om din rädsla ang bebisen och jag led verkligen med dig! Blev så glad när jag läste om det positiva mötet du hade med den BM du till slut fick tag i! Mest såklart för att dina farhågor inte var sanna, men också för att du fick möta en förstående människa när du behövde det som mest. Stor kram!

Frullan - Skickar de varmaste kramar till dig med! Så fruktansvärt att vara med om det du har varit med om Skönt att höra att du har någon att prata med och som kanske kan hjälpa dig att bearbeta sorgen.

AM - Kollade in klänningarna du skrev om häromdan och jag röstar för klänning nummer 1! Tror det skulle passa dig som handen i handsken och kanske är en sådan klänning något mer användbar än prasselklänningarna om man nu ske se praktiskt på det - fast det behöver man förstås inte  Den första var vrålsnygg hursomhelst!

Tinga - Beklagar sorgen gällande din mormor! Så hemskt att läsa om din morfar oxå, blev alldeles tårögd. Stor kram! För ett bra tag sen läste jag också dina härliga berättelser/beskrivningar av dina pojkar - det gjorde mig alldeles varm i hjärtat! Hoppas du sparar detta och ger det till dom när de blir äldre! 

PB - Grattis till nya glasögon och en portion nattsömn! Saker som kan göra underverk i vardagslivet! Du är värd lite ljuspunkter i tillvaron tjejen!

Sen var det förstås en massa andra saker, men jag kan just nu inte komma på det - hopplöst när man inte kommenterar med en gång!

Själv har jag också haft en omtumlande vecka av flera skäl, men en av sakerna är att även jag fått ett plus! Känner mig lite försiktigt optimistisk och hoppas sååå på att det ska gå vägen den här gången. Tänker hursomhelst ligga lågt med detta inför omgivningen. Tiden får utvisa hur det går.

Önskar er alla en riktigt skön o lat helg! kramar från mig! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!