Välkomna till Tivoli Empatia!
Snartis, det låter jättekämpigt och vad tapper du var. Vet man varför han inte kom ner? Var det bara att han var stor eller hade det med läget också att göra?
Snartis, det låter jättekämpigt och vad tapper du var. Vet man varför han inte kom ner? Var det bara att han var stor eller hade det med läget också att göra?
Muggles, är du nöjd med Belly Bandit? Funderar på om det är en bra idé.
Hej Izzie förresten. Lycka till hos läkaren imorgon! Bra jobbat att kunna hålla dig samlad i relation till förra förlossningen.
Usch BS, men vad bra Iris reagerade. Självkänsla är viktigt men svårt och man vill så gärna att de ska få vara trygga och bra.
X-Small=71-83cm
Small=84-95cm
Medium=96-111cm
Large=112-126cm
X-Large=127-145cm
Är du på gränsen mellan 2 storlekar rekommenderar vi att du väljer den mindre för att undvika att din Belly Bandit blir för stor alltför snabbt
Och klokt att man ska markera sina egna gränser istället för att slå tillbaka verbalt. Håller med, men jag har ju lite yngre barn och är ändå imponerad av att Iris stod upp för sig själv.
Nenne, skrev ett inlägg tidigare som försvann.
De har koll på mig pga Fragmin-behandlingen, inte för att hon var stor. Extra UL v 32 samt 39-40. Vi letar inte efter de stora barnen sade BM. Borde de göra tycker ju jag. Fragminet ska ju fixa teoretiska proppar i moderkakan och om det nu finns sådana kanske moderkakan funkar sämre och barnet blir mindre och då ska man upptäcka det och kanske kuna plocka ut, så är väl tanken med de extra ULen.
Tjejen låg en kurva över på SF-måttet i hela vägen, gjorde UL med viktskattning i v 36 (för att de blev osäkra på om det var huvudet ner eller inte). Då skattades hon +13% vilket skulle ge ca 4 kg fullgånget. Hon är född i 41+4 och vägde då 4.5 kg. Så antingen var uppskattningen lite låg eller så växte hon rekordmycket sista 6 veckorna. Jag gick nog upp ca 18 kg minst.
Denna bebis är nog liten istället. SF-måttet är en kurva under standard konstant. Jag har gått upp mindre också, men absolut inte ätit mindre godis denna gång. Jag har fått UL i v 32 som visade -2% - alltså i princip på standardmåttet, ger väl typ 3,5-3,7 kg fullgånget (40 v). Jag får även ett UL till för att hålla koll, efter BM-besök idag har det tidigarelagts till nästa vecka (skulle varit på BF-dagen).
Det finns en osäkerhet eftersom en sådär 6 olika BM mätt under resans gång så kanske kurvan är mer avtagande/stilla än vad man först kan tro, resonerade dagens BM som visade vara chef på stället och himla klok. Om det står still i tre veckor får man akut UL, ser det udda ut görs även flödesmätning. För säkerhets skull bokade hon därför in det redan planerade ULet snart, känns skönt.
Bebisen är fixerad och har varit ett tag så jag tror inte att den sjunkit och därför påverkat SF-måttet. Idag var det34. Hon tyckte efter att ha känt på den att den känns "defintivt mindre än 4 kg".
Jag har varit rädd både för för stora och för små barn, men på sistone känt mig trygg i att det var en normalstor bebis, men jag blev lite fundersam idag på om det växer för långsamt. Bra med koll alltså.
Sen kan tydligen Fragmin ge snabbare förlossningar fick jag bekräftat idag av henne, så länge jag hinner in är det väl bra...
7-årskrisen, tror att det var lite körigt då med mycket jobb och maken bytta jobb flera gånger och lite tid för varann. I allfall firade vi får 8-årsdag rejält, då kände vi att det vänt! Hade aldrig firat så tidigare men det var toppen med avsmakningsmeny och sen promenad hem genom stan...
15 årsdagen var förra året när jag fått MA i v 14 så den blev inte mycket.
5-åring bröllopsdag är nu i september, med nyföding blir det väl inget rejält firande men jag har längat efter bra vin och goda ostar så det kan det bli hemma . Mnnn.
Mmmm skulle det stå såklart.
Är det förresten någon här som druckit Hallonbladste? Ska stärka livmodern och ge bättre värkarbete och andra bra saker efteråt.