Oms skrev 2011-03-21 12:38:02 följande:
Med Mathilda var vi än färre, alla hade fått sitt andra eller fjärde barn eller ngt sånt och det var sjukt svårt att få ihop det då alla hade oliak tider med de stora barnen på dagis osv. tror det blev 4 träffar totalt och då var det rena uppvisningsträffarna för 2 av de vi var hos (Tror jag berättade då om kvinnan som var föräldraledig men hade såväl städerska som barnflicka på HELTID - helt galet) och ja, det var mest ett jämförande o vem som var mest framgrångsrik så jag la ned detta med (Det gjorde de flesta andra också)
Galet var ordet!
Mugglan
Klart du får klaga på fogarna när de krånglar!
Låter härligt med babyboomen i ert område!
Smint
Sommarplaner: Gotland räcker väl fint bara det
Får ta en tråddejt där i sommar kanske.
AM
Hoppas vammandet går bra.
Vabbande har du väl rätt bra rutin på, tyvärr.
Jaha, nu sitter man här i en grå grå grå grå grå och tråkig förort och ugglar... Varför måste allt vara så grått och smutsigt?? Och mulet, men har hört att det faktiskt kan vara fint väder även här.
Nog är det lite deppigt alltid. Men samtidigt kunde jag ju ändå inte njuta så mycket av fjällvärlden nu när jag var hemma med Yngla, förutom att titta på allt det vackra förstås.
Fast nu sitter jag här i lugn och ro (föräldrarna är på utflykt, skönt med FF
) och njuter av en kopp te, ska försöka fortsätta på den avslappnade banan och se det här som en liten semester istället för att noja över hur sjutton vi ska hinna packa och flytta alla saker när vi åker upp nästa gång... Det är nämligen mycket kvar att packa och vi tänkte bara upp och vända med flyttbilen (stanna en natt bara), känns som ett omöjligt projekt. Maken jobbar första dagen på nya jobbet idag, har inte hört något från honom, nyfiken på hur det går!