AM, himmel vilken tid han behöver på morognen din man!
Det är väl inget litet dilemma, det faktiska resultatet är ju-förutom att du drar hela lasset själv med alla bestyren-att han tar av din arbetstid varje dag. Det vore ju helt otänkbart om det omvända vore att "nä, jag måste tyvärr gå hem två timmar tidigare, för min fru behöver läsa tidningen och bada badkar nu innan middagen".
Oavsett hur den exakta lösningen ser ut, så är det ju helt orimligt att en av er ska ha all den där tiden på bekostnad av den andres arbetstid!
Om han åtminstone kunde gå upp och duscha först av allt och helst lite tidigare dessutom, så kanske du kunde ta fram frukost och påbörja det hela, så är det ledigt i duschen för dig och han kan ta över resten av frukosten och duka bort och så sedan? För då kan han ju köra resten av racet och du helt enkelt (enkelt och enkelt, men sonika då) fixa iordning dig själv och slå dövörat till, låsa till kontoret och låta dem sköta sig själva. (Jo, jag hör själv hur lätt det var att säga och hur svårt det nog är att göra, men det hade ju varit rätt bra om det gick)
Läsa tidningen ifred på morgonen betraktar jag som överkurs om man har småbarn.