Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Stackars Hattis med halsen....
    Hoppas du blir bättre snart! 

• sweetstreet

Å jag fick just veta att vi samalat in över 2000 dollar på senaste "Bake Sale" samt ""Book fair" som vi had i veckan för lilltjejens dagis!!! KUL!

• sweetstreet

Mugglan,
    ja det där med att ta med mat eller liknande ÄR verkligen otroligt uppskattat!
    Både när min egen pappa dog samt när svärfar dock så var det oerhört uppskattat med sådant eftersom man själv inte riktigt orkar tänka på sådant. Än mindre fixa eller ibland knappt äta. Men om vänner/grannar kommer förbi med ätbara saker som bara går att värma eller så underlättar det mycket!

Vi har även gjort liknande saker till vänner när de fått barn.
    Både i Sverige och här i USA.
    Att få frysen full med lagad mat som man bara kan ta fram och värma är guld värd när man kommer hem med liten bebis. Till våra bästa vänner som fick sitt 2:a barn i höstas så gjorde jag en stor lasagne, en potatisgratäng samt köttfärslimpor (små i muffinsformar som är enkla att frysa och värma...) till dem och det blev otroligt uppskattat!  

• sweetstreet

Ooops
    nu spammar jag visst tråden själv ser jag...  

• sweetstreet

För att fortsätta lite till så kan jag vara superEGO och säga att jag banne mig nojar järnet nu över att jag ev är gravid!!!!!!!

Jag känner efter heeeela tiden.  Känns magen inte lite väl svullen? Har jag inte varit onormalt trött den senaste tiden? Kniper det inte lite i livmodertrakten? Är jag inte varm? Känns inte brösten lite ömma?
    Jag har inte ens nänt ngt till maken för jag tror han skulle tycka jag vore skitjobbig. Hahahaha!

GAH!!!!!!
    Jag blir galen!!!!!!

Just för att jag pendlar sååå mellan att faktiskt önska att jag är gravid och att vara SKRÄCKSLAGEN över Om det skulle vara så....

• sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-02-18 18:05:38 följande:
    Sweet, jag håller också med Hattis.
    Det är ju iallafall ett besked och en åtgärd, istället för att man bara går och mår hela tiden.
    Det blir ju i viss mån en logik runt de helt oförutsedda ångestattackerna och så.

Medicinen tar visst ett tag innna den balanserar upp skaer. jag ska äta den i 6 veckor först nu och sedan ska nya prover tas och svårigheten är visst att hitta rätt dos, bland annat.

Hos sjukgymnasten blev jag tillfrågad att delta i en studie. Det är en forskare som har sammanställt en del djuplodade frågor och som då forskar på långvarig smärta och vad sjukgymnastiken kan bidra med och så.
    Min sj.gym "tyckte jag var väldigt lämplig att ställa frågorna till, eftersom jag har så bra verbal förmåga att sätta ord på saker och ting och dessutom verkar VÅGA säga saker"
    Okej då, jag är väl med då!

Så jag har svarat på frågor som

Vad skulle din kropp säga till dig om den kunde tala tror du?
    Är din kropp med dig eller mot dig?
    Med de erfarenheter du har idag med din kropp, skulle du valt att göra något annorlunda om du fick leva om ditt liv?
    Vilka områden i ditt liv påverkas av din smärta och vilka påverkas inte?
    Hur upplevde du din kropp som ung?
    Har/hade du en bra kroppsuppfattning?

osv.
    Det var jätteintressant faktiskt.
    Sj. Gymn tyckte visst också det.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Å vad spännande!
    Jag kan bara hålla med om att du ju är otroligt verbal och därmed säkert är en drömdeltagare för en sådan studie!
    Hoppas nu att medicineringen kommer hjälpa!
    Ska denna typ av medicin även "ställas in" rent dosmässigt? Altså att man kollar dina värden och sedan ev drar upp eller ner på dosen beroende på vilka provsvar man får.
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-18 18:06:55 följande:
    Sweet: ja att få färdig hemmalagad mat när man just fått bebis är ju drömmen! Vi blev bjudna på middag när Moa var ny, av makens bästa killkompisar - väldigt omtänksamt av dem!
    Ja hyra babyskydd är super. Det kostar 400 kr för 9 mån och att köpa kostar väl minst 1500 kr tror jag. Man har ju dem rätt kort tid...
    Ah såpass billigt! Skitbra då ju!!!

• sweetstreet
    passionsblomman skrev 2011-02-18 18:09:13 följande:
    Sweet, vaddå, finns det inte räkor i affären i USA?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Inte "svenska".
    Alltså inte små slata saker...

Här är räkorna jättegoda också men det är ju en helt annan typ av räka!
    Oftast köper man endast räkstjärtarna här och de är från stora räkor. De är råa och itne alls saltade sådär soms venska. I Averige köper man ju färdigkokta räkor, Som kokats i ngn saltlag eller så.,
    Eller så köper man rökta...

Jag gillar som sagt räkorna här också men det blir en annan sak. 
  • sweetstreet
    muggles skrev 2011-02-18 18:17:37 följande:
    Det slog mig förresten idag att jag nog inte har många veckor kvar att jobba! Jag har varit så inriktad på att ta en dag i taget, en vecka i taget och leva "on hold" så jag har inte alls planerat. Normalt räknar man ju ner de sista 5-6v el så men dels vet jag ju inte hur länge jag har kvar, och dels så har jag som sagt inte alls tänkt på det sättet. Insikten kom nog nu när läkaren var på mig om sjukskrivning senast om några veckor.

Idag har jag förresten känt av sammandragningar så han fick kanske rätt förr än jag trodde. Iofs är väl sd helt normalt men jag ska tydligen vara extra försiktig iom att jag är omföderska (livmodertappen kan öppna sig i smyg utan att jag känner det) och den extra tyngden av tvillingar då. Så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt. Stackars Moa tyckte jag var vansinnigt tråkig förut innan maken kom hem...
    Bra att du vilar!!
  • sweetstreet
    Hattis skrev 2011-02-18 18:15:11 följande:
    Sorry Sweetan, tänkte inte på att du befinner dig i godisexil   Och du, vad otrooooligt spännande på alla roliga och svåra sätt man kan tänka sig!  Kan väl säga att man liksom ser fram emot en rapport efter helgen

PB - låter som en mycket tänkvärd och intressant studie och på pricken för dig! Forskaren/na ska vara glada att du är med, kan ge mig den på att du kommer att bli citerad som sjutton.
    Hattis,
    ja det känns galet galet galet!!!

Och jo OM jag testar blir det nog på måndag eller tisdag tror jag. Om inte tanten kommer innan dess. Min Bim är annars på tisdag.....
    FAN vad jag känner mig DUM!!!!!! 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!