• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

BS, här kan du ser hur man gör:

Häftigt va?

Hoppas att bilåkningen går bra imorgon (jag är inte avundsjuk) och ha en fantastisk skidvecka (är avundsjuk). Lycka till på skidskolan!

• Telis

snaily, jag vet precis hur det känns! Televinken sov aldrig mer än 3 x 30 minuter när han var liten och jag har också stått och vagnat och gråtit av frustration och trötthet mer än en gång kan jag säga. Men om det är till någon tröst så har det ändrat sig, nu sover han ofta en timme på förmiddagen, ibland till och med längre än så, och en halvtimme på eftermiddagen. Stoooooooor kram!

• Telis

Lappis, kollade just och dom har dragit pengarna på mitt kort så tyvärr var det inte så enkelt.

• Telis

Läggdags här också, en viss familjemedlem vaknar tidigare och tidigare för varje dag som går imorse var kl 5.20 när det började tjattras i sängen. *bah*.

• Telis

Håller med muggles, klart att man inte behöver kommentera allt varje gång man är inne. Det gör inte jag. Jag har så mycket mindre tid nu sen jag började jobba så jag läser inte allt utan bara det som verkar intressant och så försöker jag gå in och kommentera det. Fast ibland hinner jag inte ens det.

snartis, fy sjutton att må så dåligt utan att det finns någon hjälp!

EA, lycka till nu!!

• Telis

Vickan, vi har valt enbart efter hur dagisen ligger. Vi lägger så mycket tid på pendling så hämtningar och lämningar måste gå smidigt. Men vi har tur och bor i ett område där alla dagis är bra. I annat fall skulle jag fråga runt på ÖF, jag skulle lita mer på det än på studiebesök.

• Telis

Heja heja, EAs embryon!! (Jag undrade också varför ni hade satt in bananer )

• Telis
    _koko_ skrev 2011-03-15 20:01:46 följande:
    Snaily - Du får som sagt gärna ta min sjal som finns hos nenne (väl?)! Har glömt märket men var iaf väldigt nöjd med den. Lillebror bodde ju i den rätt länge och jag fick inte ont någonstans. Möjligen var det lite svettigt ibland.
    koko har en vit Looma Sino.
  • Telis

Jag hade nog kunnat välja ett dagis som låg lite längre bort om det närmaste hade fått dåliga omdömen fast nu behövdes inte det för det närmaste har 100% nöjda föräldrar som tur är.

Och om jag som AM hade att välja mellan ett som låg 5 minuter bort och ett som låg 15 minuter bort och jag jobbade hemma så skulle inte heller avståndet spela någon roll. Men nu ligger det närmaste 15 minuter bort och åt fel håll dessutom plus att vi båda lägger ett par timmar om dagen i pendling så då känns det viktigt med att ha ett dagis så nära som möjligt.

Men skulle det visa sig vara dåligt så skulle jag ju flytta Televinken till Eskilstuna om det var det som krävdes.

• Telis

snaily, vi hade också en sån och var nöjda. Annars är ett tips att gå till den där affären (koko, hjälp, vad heter den?! ) på Hälsingehöjden. Där är dom experter på sjalar och selar så man kan få prova olika sorter och få en gratis liten knytkurs på köpet.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!