• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

_koko_ skrev 2010-11-08 09:12:10 följande:
    snaily - Åh, vad illa! Jag är generellt en förespråkare för att säga till när man behöver sitta el komma förbi eftersom man när man sitter (i vägen) inte alltid ser den som behöver "hjälp", plus att den som sitter kanske har osynliga handikapp osv. MEN, en höggravid kvinna som inte får en enda att resa sig? Sorgligt!
    Och till saken hör att maken gick runt och frågade ett antal personer utan djur om de verkligen hade biljetter för att sitta där (för det händer att folk snor åt sig en plats där ändå, varför övergår mitt förstånd för det är sista stället jag skulle välja att sitta på på båten om jag kunde välja). De flesta svarade bara grinigt och en gubbe med käraste väskan på sätet bredvid blev riktigt sur och undrade vilken rätt maken hade att gå runt och kontrollera det.

Ja ja, det löste sig ju bra till slut och vi fick sitta bredvid varandra, men jag tycker fortfarande att en djursalong borde vara till för folk med djur i första hand (eftersom vi inte FÅR LOV att vistas någon annanstans på båten).

• snaily

Koko förresten
    FY vad trist med förkylning! Hoppas verkligen inte du får en envis långdragen variant ala Lappis!

Mår du bättre nu förresten Lappis?

Jag känner mig i riskzonen för att drabbas framöver - alltid efter att ha besökt det här "dagishuset". Fast träffade knappt barnen, de sov när vi kom igår kväll och träffade dem i ca 5 minuter imorse.

• snaily

Nehej, om man skulle sluta hänga här och packa ihop våra pinaler... Fått tusen fler bebisgrejer att ta med också, VAGN med mera , så bilen lär bli rätt full!

Trevlig måndag på er allihopa!

• snaily

Men OJ Klockarbol, det där lät ju inte alls bra, undrar så vad som hänt!? Hoppas den dåliga platsen blir en högst tillfällig plats att vistas på, och att vad den än är som gått på tok är något som kan ordna upp sig!! Kram!

Nenne
    Lever kaminen? Annars skickar ni fakturan på reparationen till maken! (Min kära make skulle elda lite i Nennes kamin men vräkte på lite VÄL mycket... det blev varmt. Väldigt varmt!)

Kaniner kan skrika högt och gällt när något gör ont... om bedövningen vid kastration inte riktigt tagit, till exempel. Då får man lokalbedöva lite extra för kaninskrik riktigt skär i hjärtat.

Vi är äntligen hemma efter lång resa! Imorgon ska jag packa upp alla kassar med bebiskläder och -leksaker och annat skoj.

• snaily
    Telis skrev 2010-11-08 19:42:29 följande:
    snaily, kan det inte vara så att folk tvingades boka djursalong om det var fullt överallt annars? Själv har man ju hamnat i den där familjevagnen på tåg bara för att allt annat varit fullbokat, det var knappast av eget fritt val.
    Telis - du har nog helt rätt, så var det säkert för vissa av dem (eller alla). Det blev ju lite pinsamt (för oss) för jag trodde det fortfarande var som Smint skrev, att man inte FÅR sitta där utan djur, men så var tydligen inte fallet längre. Det mest irriterande var de som absolut ville ha en ledig plats bredvid sig åt sin packning och inte makade ihop sig. I övrigt blev jag lite sur på bolaget som - med flit verkade det som? -lät alla bilar som stod i färjans "djurkö" köra ombord absolut sist, och därmed drabbas av platsbristen ombord.

Men nu ska jag sluta tjata om vår färjeresa!
    Jo förresten, sa jag att det dessutom blev något fel på båten innan avfärd?, någon halvviktig lucka som inte gick att stänga ( ) som de fick laga raskt med en liten försening till följd. Man får ju lite dåliga vibbar när man tänker på färjor på Östersjön med luckor som inte går att stänga...
  • snaily
    passionsblomman skrev 2010-11-08 15:12:26 följande:
    Fan, alltid är det nå´t! www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-...Hur många pkt Panodil gick inte åt under min sprayochsprutning då? Eftersom det var det enda jag fick ta. Och såänningshuvudvärken? Migränen? allt det där som man bara tar paracetamol för, eftersom Ipren o likn är no no. (och dessutom omöjligt eftersom det triggar igång magkatarren igen på ett kick)Summa summarum: tig och lid, helt enkelt.
    Typiskt!! Vad ska man då kunna ta om till och med paracetamol är farligt?! Jag knaprade en massa Panodil när jag var sjuk medan jag ruvade. Hög feber är ju inte heller bra sägs det.
  • snaily

BS
    Fy vad jobbigt med Astrids dåliga blodvärde, särskilt eftersom man inte vet vad det beror på. Men kommer det göras någon vidare utredning om orsak om det fortsätter så här?

• snaily

Vi har 17,7 minusgrader... gaaaa!

Ta det lugnt i snökaoset som tydligen ska drabba flera av er imorgon! Här blir det väl som vanligt bara kallt...

• snaily

Koko
    Som före detta Sandvikenbo vill jag absolut slå ett slag för Högbo bruk och Högbo brukshotell, otroligt mysigt område! Förutom spa och andra aktiviteter så finns det en massa hantverkare som kan vara värda ett besök på området. Står inget om skoter på deras hemsida men det finns uthyrare i trakten så det borde säkert gå att ordna. Sen finns det jättefina längdspår också där du kan fortsätta din karriär!

• snaily

Piggelin
    Åh, hoppas du slipper hela tre veckor över tiden! Är det så länge man måste vänta på igångsättning?

EA
    Jag har glatt tonat håret som vanligt trots graviditet, vägrar en vansinnigt ful och GRÅ utväxt. Tänker att det måste vara oändligt små mängder giftiga ämnen som EVENTUELLT kan tas upp i kroppen, och det kompenserar jag genom att vara en sån hälsosam fjälluftsandande renlevnadsmänniska i övrigt.

Här är det lite lite vitt på marken - det var det redan igår kväll när vi kom men då var det så mörkt så det knappt syntes. Ingen snö i antågande men kylan håller i sig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!