Telis skrev 2010-11-08 19:42:29 följande:
snaily, kan det inte vara så att folk tvingades boka djursalong om det var fullt överallt annars? Själv har man ju hamnat i den där familjevagnen på tåg bara för att allt annat varit fullbokat, det var knappast av eget fritt val.
Telis - du har nog helt rätt, så var det säkert för vissa av dem (eller alla). Det blev ju lite pinsamt (för oss) för jag trodde det fortfarande var som Smint skrev, att man inte FÅR sitta där utan djur, men så var tydligen inte fallet längre. Det mest irriterande var de som absolut ville ha en ledig plats bredvid sig åt sin packning och inte makade ihop sig. I övrigt blev jag lite sur på bolaget som - med flit verkade det som? -lät alla bilar som stod i färjans "djurkö" köra ombord absolut sist, och därmed drabbas av platsbristen ombord.
Men nu ska jag sluta tjata om vår färjeresa!
Jo förresten, sa jag att det dessutom blev något fel på båten innan avfärd?, någon halvviktig lucka som inte gick att stänga (
) som de fick laga raskt med en liten försening till följd. Man får ju lite dåliga vibbar när man tänker på färjor på Östersjön med luckor som inte går att stänga...