Vännerfan skrev 2010-11-02 11:51:29 följande:
Måste bara lägga till det jag skrev i inlägg 966 (tror jag det var), för jag är väldigt rädd att jag uttryckt mig klumpigt: de försökte göra yttre press på mig, men det hjälpte inte och jag tror det är mycket värre att verkligen föda ut barnet så än att bara testa det lite. Så ni inte tror att jag ser det som en bagatell för er som blev utsatta för det. Jag blev mest förvånad över hur vanligt det verkar vara, trots att det är en ifrågasatt metod. Åter till Mugglans skräll! (och åter till matlagningen för min del)
Och där blev jag lite rädd att mitt inlägg också kunde uppfattas som glättigt (fast jag tolkade dig inte så, Vänner), det var absolut inte så jag heller menade! Jag har förstått att metoden är väldigt ifrågasatt, och kanske är det så att de borde sluta med det helt och håller eftersom det verkar gå fel så ofta men i mitt fall innebar det att jag slapp sugklocka och conny kom ut pigg och rosig. Min BM sa åt den andra BM när hon skulle trycka och när hon skulle sluta, och det sista gjorde jag själv. Äh, jag vet inte om jag lyckas förklara bättre nu, så jag lägger ner helt enkelt.