Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Välkomna till Tivoli Empatia!

Men jag måste säga att trots att jag nu mer frekvent får stressoro över framtiden så inser jag hur lyckligt lottad jag ändå är. Imorgon flyger en av våra bästa vänner till San Fransisco för att operera sig. Det är min vän som jag berättade tidigare som fått en hjärntumör. Vi träffade dem i helgen och trots att det var trevligt som alltid, så kändes det mycket mycket märkligt också. Och liksom vemodigt. för vi VET ju INTE alls HUR det kommer vara med vännen nästa gång vi ses?!?!?!
    Om hon kommer att vara "som vanligt" bara utan sina jobbiga symptom.
    Eller  om hon kommer att ha förlorat förmågan att tala?
    Eller om det går som värsta scenariot vilket är att hon kommer att ha förlorat förmågan att själv förstå andra....! 

En sådan ångest inför en sådan operation kan jag inte ens ta in.
    Men utan operation kommer hon bli oerhört dålig (hon är redan väldigt dålig periodvis) och risken för att hon inte klarar sig alls är stor. 

Självklart tänker jag även mycket på henne och hennes man just nu. Och ytterligare oro över dem. 
    Men jag hoppas. Det bara MÅSTE man göra. Hur skulle man annars kunna leva... ?

Jaja, nog nu.
    Känner mig ganska urlakad.
    Hoppas kunna koppla bort alla tusen tankar och bara se ngt lätt på TV....

Stor kram till er alla från en lite smådeppig Sweetan idag....

• sweetstreet

Svänger förbi en snabbis!
    Borde sitta och göra "figurer" till artikeln nu men jag var tvungen att titta förbi....
    TACK alla ni SÖTA för era kramar och pepp!
    Just nu är det som det är och ja, jag är inte på topp.... Men de hoppas jag kommer ändra sig med tiden... 

Har försökt skumma kapp lite och vill säga Tjohooo till Lappis för att kön framför er verkar minska!!

Och så vill jag säga till AM att jag tycker attt Hektor låter som en superkille!!!!!! Att han inte pratar lika mycket och tidigt som storsonen spelar ju ingen roll egentligen. Han kommer göra det så småningom och då kommer du återigen att tänka att "oj jag får skavsår i öronen!". 
    Detta att jämföra barn (både egna och med andras) tror jag det är svårt att undgå tyvärr. Även om man aktivt försöker att INTE göra det så blir det lätt så. Jag försöker dock tänka att även om jag kan "jämföra" så försöker jag att se det som att man inte behöver tänka i termer som "bättre eller sämre". Alltså "tidigt" behöver ju inte vara lika med "bättre" om du förstår vad jag menar.
    Och visst har man mer tid för ett förstabarn när det är endabarn. Så är det. MEN sedan att detta abrn får syskon är ju fantastiskt och jag gissar att de yngre syskonen odlar andra egenskaper som kanske baserar sig en del på dessa erfarenheterna, Något som förstabarnet inte riktigt gör?? 

• sweetstreet
    Snaily, vill också skicka en kram till dig!!! Hoppas det går bra torts allt strul!!!!!
  • sweetstreet

BS,

hahahaaa! Sedan måste jag återigen säga att din ärlighet är SÅÅÅÅ SKÖN!!!
    De flesta föräldrar man träffar brukar alltid säga att det är så underbart att vara hemma med alla barnen och vara ledig. Men att man ibland känner som du är det sällan någon som säger. Jag tycker det är befriande att höra!

Själv kan jag ibland känna så även med endast ETT barn. Även om det stundtals är supermysigt att vara hemma med henne så kan det i längden vara rätt påfrestande... ;-D 

Kanske för att just min dotter (på tal om att jämföra barn) har otroligt svårt för att aktivera sig längre stunder själv. hon vill helst ha 100% interaktion och det kan vara lite svårt när man är hemma hela dagarna...  

• sweetstreet

Och Mugglan,
    såg att du snart ska dra ner på jobbandet lite. låter bra. Men TÄNK att Ada och Beda fortfarande är kvar där inne och myser i din mage! Jehooo!!!!
    Snart är du framme vid ert första delmål också!!!!

• sweetstreet

Cicci,
    jag försåt att du är stressad över redan också, men jag tror det kommer gå finemang!! Du är ju dessutom van!  

• sweetstreet
    Nä nu MÅSTE jag jobba vidare.

Tjingeling tjejer!
    Jag mår redan liiiite bättre av att ha bladdrat av mig härinne igen!

Kraaam!  
  • sweetstreet

Tittar in som hastigast.
    Ser att hattis fått fina resultat!
    GRATTIS!!!!! Så härligt!

Men Mugglan varför frågar du om k-snitt? Har jag missat ngt. Är det k-snitt planerat?????
    Jag sov ok men visst gjorde första 2 nätterna förbannat ont det gjorde det. MEN jag gissar att det kan vara så efter en förlossning också?
    Sedan håller jag med Telis att det som gjorde att man var vaken var såklart att man skulle pumpa...!  

OCH en fördel med att ha bebis på neo ÄR faktiskt att man kan vila lite mer än när man inte har det. Å andra sidan sprang jag så mycket fram och tillbaka till neo under dagtid att det nog tog ut vilan man fick på natten??? Minns att jag blev fysiskt och psykiskt väldigt trött. Så på så vis var det skönt att jag fick stanna en extra dag på sjukhuset innan jag skrevs ut. För då var jag ju nära neo. Tror jag var 4 dagar istället för vanliga 3 på sjukhuset efter snittet. 

• sweetstreet

Heja Gosnosbebben också! Snart kommer den nog!

• sweetstreet
    Själv är jag sliten. Ojoj!
    Det har varit en intensiv första start på året måste jag säga...
    Nu senaste veckan extra mycket jobb igen. I söndagsnatt jobbade jag till klockan 3....
    Sista finliret med artikeln innan vi ska skicka iväg för publicering.... Förhoppningsvis näst vecka. 
    Puh!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!